Jeżeli chodzi o branżę e-commerce, w Polsce nadal przoduje Allegro. Jednak pomimo tego, że ma dużą przewagę, nieustannie musi oglądać się za siebie i czuwać czy nikt nie dogadania najpopularniejszego w Polsce serwisu aukcyjnego. Upłynie jeszcze sporo czasu, zanim to się wydarzy, jednak to nie zwalnia Allegro od ciągłego ulepszania swoich usług. Najnowszą aktualizacją, którą serwisu może się pochwalić, jest zmiana wyglądu zakładki „informacje od sprzedającego”. Co się zmieniło? O tym poniżej.
Allegro właśnie poinformowało swoich użytkowników (oczywiście, głównie sprzedawców) o tym, że ulepszyli jedną z zakładek w swoim serwisie. Pomimo tego, że o jej wygląd muszą zadbać tylko osoby sprzedające produkty w tym serwisie aukcyjnym, jest ona bardzo ważna również z punktu widzenia kupującego. Zmianie uległa zakładka „informacje od sprzedającego”. Jak czytamy na stronie Allegro, „Zmieniliśmy sposób prezentacji danych, które sprzedający zobowiązani są umieszczać w swoich ofertach. Informacje o firmie, dane kontaktowe, warunki zwrotów i reklamacji stanowią teraz oddzielne sekcje.”
Co uległo zmianie?
Jest to oczywiście bardzo dobry ruch, który będzie służył głównie łatwiejszemu poruszaniu się po serwisie. Ta zmiana ma również ograniczyć pytania od kupujących, którzy nie do końca wiedzieli gdzie szukać najważniejszych dla nich informacji. Zasypywali oni sprzedawców takimi pytaniami, jak np. „problem ze zwrotem towaru” czy „jak reklamować produkt na Allegro”. Oprócz tego, poprzednia wersja tej zakładki nie wymuszała na sprzedawców konkretnego miejsca zawarcia powyższych informacji lub też innych, ale również wymaganych, takich jak: dane sprzedawcy lub dane kontaktowe. Teraz się to zmieni. Co więcej, nie tylko ułatwi proces poruszania się po serwisie i zbierania najważniejszych informacji, ale również doda mu więcej estetyki i intuicyjności.
Dlaczego to się zmieniło?
Jak możemy przeczytać na stronie informacyjnej Allegro, która dotyczy nowego wyglądu ww. zakładki, istnieją co najmniej trzy powody zaistniałej zmiany:
- Atrakcyjniejsza oferta
- Czytelne warunki sprzedaży
- Mniej pytań od kupujących
Czy ta zmiana się przyjmie? Czy się sprawdzi? Zdaniem serwisu CentrumSprzedawcy.pl – tak. Po pierwsze dlatego, że teraz kupujący będą mogli po prostu intuicyjnie poruszać się po serwisie w poszukiwaniu interesujących ich informacji. Po drugie – sprzedawcy będą musieli zawrzeć czytelne warunki reklamacji czy zwrotu towaru – nie będą mogli tego w żaden sposób obejść. A po trzecie – jest to zmiana na korzyść estetyki serwisu i tego, jak robią to inne portale z branży ecommerce.
Jeżeli sprzedajecie na Allegro i chcielibyście zastosować na swoim koncie nowy wygląd tej zakładki, wejdźcie na tę stronę, gdzie podana jest szczegółowa instrukcja wykonania takiej zmiany.
A Wy co sądzicie o nowym wyglądzie zakładki „informacje od sprzedającego”? Piszcie w komentarzach!
Sprzedajesz na Allegro? Sprawdź koniecznie, czy potrzebujesz regulamin sprzedaży na Allegro oraz czy spełniasz obowiązki informacyjne!