Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Czy grupony się kończą?

Główna Fora Pozostałe Czy grupony się kończą?

Ten temat zawiera 15 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Marta Grawera 3 lata, 6 miesiące temu.

Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2151

    Karolek

    Podobno popularność gruponów jako zakupów grupowych jest coraz mniejsza i powoli stają się one zwykłymi ofertami promocyjnymi. Dużo sklepów ogłasza się na nich z promocyjnymi cenami, ale tak naprawdę są to zwykłe oferty.

    Czy myślicie że era dużej popularności gruponów dobiega końca i w końcu przestaną się one liczyć? Bo przecież to się wiąże z tym, czy warto w nie inwestować.

    #2176

    GrażynaWawa

    Siłą zakupów grupowych była ich innowacyjność. Ludzie zachwycali się niskimi cenami a sprzedający dużą liczbą klientów.

    Jednak prawda jest taka, że obecnie tylko w niektórych segmentach (turystyka, wyjazdy, szkolenia, restauracje, kursy – generalnie usługi) opłaca się wystawiać oferty na gruponach.

    Sprzedaż produktów raczej nie może być opłacalna jeśli cała lub prawie cała marża idzie w promocję, dlatego zakupy grupowe dla sklepów raczej się kończą.

    #2183

    Marzena

    Prawda, jednak portale zakupów grupowych odchodzą już od tej koncepcji i oferują po prostu bardzo okazyjne oferty, bez nawiązywania do kwestii zakupów grupowych.

    W przypadku promocyjnych ofert ze sklepów internetowych problem polega na tym, że większość z oferowanych rzeczy można i tak kupić w takiej cenie np. na allegro.

    #2205

    Bikini01

    A mi się wydaje, że wcale nie jest tak źle z rynkiem gruponów.

    To prawda, że nie opłaca się na nich sprzedawać przedmiotów (chyba, że w naprawdę wyjątkowych sytuacjach) ale ich popularność  w innych segmentach jest naprawdę duża i każda promocja łączy się z całą masą nowych klientów.

    #2212

    Aneta

    Tak, tylko że są to klienci, którzy korzystają tylko z danej promocji. Bardzo mała ich część wraca potem do sklepu a ponieważ koszty zorganizowania grupona nawet na mniej znanych portalach są dość wysokie, to raczej trudno się dziwić że portale tego typu tracą wzięcie.

    #2236

    Hanka

    Problemem rynku zakupów grupowych jest właśnie przesycenie rynku tego typu portalami. Każde kolejne żeby się wybić i zdobyć klientów obniżały ceny, więc obecnie jest bardzo duży rozstrzał cenowy między gruoponem a mniejszymi portalami.
    Z kolei klienci wolą korzystać z bardziej znanych portali, bo są do nich przyzwyczajeni i mają pewność co do bezpieczeństwa.

    #2250

    Paweł

    Z bezpieczeństwem w ogóle już chyba nie ma problemu. Polacy przyzwyczaili się, że grupony są bezpieczne i można im ufać. Mnie się wydaje, że popularność jest takich portali nie będzie spadać, a spadek notowań amerykańskiego gruopona jest związany z ogólnym kryzysem, a nie sytuacją na tym konkretnym rynku.

    #2459

    Byron

    Właśnie, nigdy nie słyszałem w mediach o sytuacji, że ktoś został na gruponie oszukany. To chyba wynika z tego, że większość takich usług jest drogich a grupon ma wszystkie dane, więc raczej trudno jest dokonać skutecznego oszustwa.

    #2517

    Jarek

    To prawda, grupony zyskały spore zaufanie, co nie zmienia faktu, że powoli zmienia się forma ich działalności i obecnie najpopularniejsze są wyjazdy turystyczne i promocje na produkty z różnych sklepów internetowych i allegro.

    #2594

    Mela

    Bo zostają tylko te oferty, które są naprawdę atrakcyjne i popularne. Nie dziwne, że najczęściej są to usługi, bo tylko w takiej kategorii można zaproponować duży rabat, tak żeby nie stracić na kosztach własnych.

    #2604

    Biniek

    Zgadza się, duża część z oferowanych rzeczy, tak naprawdę ma taką samą cenę bez oferty z grupona, chodzi tylko o dotarcie do większej liczby potencjalnych konsumentów i wykorzystanie potencjału reklamowego takich serwisów.

    #2684

    Jarek

    Zwłaszcza, że klienci i tak muszą wejść na stronę sklepu, przez co może on zostać zapamiętany. Bo dla sprzedawcy grupon jest drogi i zwykle trzeba sprzedawać rzeczy po kosztach, jeśli się przeliczy opłaty za wystawienie oferty (zwłaszcza w popularniejszych serwisach).

    #2729

    Kamilla

    Ale to zawsze była przede wszystkim kosztowna reklama a nie sposób na sprzedaż towaru, no chyba, że na początku istnienia zakupów grupowych, wtedy to faktycznie tak wyglądało. Sprzedawca naliczał minimalną prowizję i zarabiał na liczbie sprzedanych produktów.

    #2777

    Borys b

    Teraz już nikt tak to tego nie podchodzi, ale popularne są np. zniżki na produkty droższych rzeczy. I tak wydaje mi się, że wszystkie grupony powoli odejdą do lamusa i zamienią się bardziej w serwisy z promocjami na wyjazdy i do restauracji.

    #2808

    Zdzich

    To już się stało i dobrze, bo najlepsze i tak zawsze były wyjazdy i restauracje. Nie da się jednak zaprzeczyć, że popularność gruponów nawet dzisiaj jest bardzo duża i ludzie chętnie z nich korzystają.

    #2934

    Marta Grawera

    Ja tam lubię wszystkie „grupony” i zakupy grupowe, jakieby nie były, bo można trafić na naprawdę super okazje i nie wydaje mi się, że ich popularność będzie maleć, raczej zmieni się trochę sama forma.

Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.