Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Czy regulamin sklepu jest obowiązkowy?

Główna Fora Prawo eHandlu Regulamin sklepu internetowego Czy regulamin sklepu jest obowiązkowy?

Otagowane: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Wiktor 3 lata, 6 miesiące temu.

Przeglądają 17 wpisy - 1 przez 17 (z 17 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #961

    Marek Rekar

    Po tych wszystkich aferach związanych z klauzulami niedozwolonymi zastanawiam, się czy sprzedawca internetowy musi mieć regulamin sklepu internetowego. Jakie właściwie konsekwencje grożą takiemu sprzedawcy internetowemu, który nie posiada swojego regulaminu?

    #1057

    Alina Rykol

    dobre pytanie, też się zastanawiam :)

    Czy jakiś prawnik może nam odpowiedzieć na to pytanie???

    #1702

    Ewa

    Też chętnie się dowiem o co chodzi z regulaminem sklepu internetowego. Czy ktoś został już ukarany? Czy w sieci można znaleźć jakieś wytyczne dotyczące pisania regulaminu? Jeśli mój regulamin jest skopiowany z innej strony, która nie została ukarana, to chyba wszystko jest ok?

    Czekamy na odpowiedź!

    #1705

    Andrzej_Jawro

    Powiem najprościej – sklep internetowy bez regulaminu działa niezgodnie z prawem, nie wiem co prawda jakie grożą za to kary, ale za posiadanie w regulaminie klauzul abuzywnych (niedozwolonych) grozi nawet do 1500 zł kary za jedną taką klauzulę. Może to być również kwota w wysokości nawet 10% dochodów za zeszły rok rozliczeniowy. Taką kontrole może przeprowadzić regionalny UOKiK, i co ważne, może to nastąpić w każdej chwili, a nie tylko po jakiejś transakcji, dlatego warto zadbać o to, żeby regulamin był poprawnie napisany!

    #1728

    Madzia

    Hej

    ja niestety mam smutną historie :( kilka miesięcy temu dostałam pozew od UOKiKu i w sumie cała sprawa wyniosła mnie prawie 5000 zł (audyt wykazał, że miałam w regulaminie dwie klauzule niedozwolone). Razem z mężem zastanawialiśmy się nad zamknięciem sklepu, ale udało nam się wyjść na prostą. Tak czy siak, nerwów było sporo, a i kwota dość dotkliwa. Dlatego radzę: zadbajcie o swój regulamin!

    #1740

    Andzela Walonek

    A czy ktoś ma może informacje jak najlepiej się zabezpieczyć przed takimi praktykami jak pozwy od stowarzyszeń konsumenckich?

    #1810

    Filip Gadoch

    Sposób jest tylko jeden – mieć stale rękę na pulsie i dokładnie sprawdzać swój regulamin. Można też skorzystać z usług Klauzuleniedozwolone.pl , dostaniesz gwarancję, że wszystko z Twoim regulaminem jest zgodne z prawem, a ciągły monitoring nowych klauzul uchroni Cię przed późniejszymi problemami.

    #1872

    Marcin_BO_TAK

    Ciekawe, dlaczego nie muszę mieć regulaminu jeśli prowadzę warzywniaka, a przy sprzedaży przez internet już tak. Przecież w obu przypadkach mogę oszukiwać klientów. Czy ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć?

    #1884

    Adrian Michalski

    W warzywniaku produkt możesz zobaczyć, dotknąć, powąchać i jeśli ci się nie podoba – nie kupować. Widzisz też, czy pani Gienia ma umyte ręce a ziemniaki nie leżą na mokrej podłodze.

    Chodzi o to, że w tradycyjnej sprzedaży wiele elementów transakcji jest automatycznie sprawdzane i konsument może dokonać zakupu bezpośrednio.

    W sklepie internetowym wszystkie takie cechy sprzedaży są niedostępne, więc trzeba je dookreślać (aby nie dochodziło do oszustw właśnie z powodu niedopowiedzeń).

    #2012

    Darek

    No i warzywniak musi mieć kontrolę sanepidu :)

    Zawsze można do tego podejść z drugiej strony, tzn klienta – chciałbyś kupować u kogoś kto nie ma żadnych zasad sprzedaży? Dobry regulamin to niezła reklama, która moze wspomagać sprzedaż.

    #2061

    Gadoch

    Dobry regulamin to reklama? Życzę powodzenia w biznesie… :) tak naprawdę regulaminu nikt nie czyta, i jest to bezsensowny wymóg prawny, który generuje kolejne koszty w utrzymaniu sklepu i jednocześnie daje szansę bycia pozwanym za klauzule niedozwolone :)

    #2157

    Paweł

    Gadoch – większość wymogów prawnych jest bezsensownych :) tak to już jest, ale gdyby nie było takich wymagań to zrobiłoby się nieciekawie. A klauzule wcale nie są takie ważne i groźne, więcej z nimi zamieszania niż to warte.

    #2265

    Pikaczu

    Regulamin jest konieczny do utrzymania odpowiedniego poziomy każdej transakcji, tak aby nie była ona zagrożeniem dla kupującego i sprzedającego. Pamiętajcie, że regulamin chroni obie strony przed nadużyciami, więc dobrze jest go mieć.

    #2402

    Szczepan

    Nie tyle chroni sprzedawcę, co określa jasno prawa i obowiązki kupujących, które uznaje sprzedawca. Tak naprawdę to wystarczającą ochronę zapewnia obowiązujące prawo. Regulamin musi być z nim w pełni zgodny, więc pole manewru jest raczej małe.

    #2502

    Mateusz Kaczmarek

    Sprzedawca nie ma nic do uznawania,w obecnym prawie ma tylko obowiązki jakie musi spełnić wobec kupujących.
    Co innego konsument, on może sobie używać i jego prawa z każdym rokiem się zwiększają.
    Jak tak dalej pójdzie, to sprzedawca będzie musiał oddawać pieniądze po tym, jak sprzedane jajka się rozbiją na patelni, albo mikser jest wadliwy bo spadł z 15 piętra.

    #2592

    Muniek

    To prawda, że obecnie prawo coraz bardziej chroni konsumentów, ale spójrzmy prawdzie w oczy, to sprzedawcy częściej oszukują kupujących. Naciągaczy po stronie kupujących jest zdecydowanie mniej i ich działalność raczej nie trwa za długo. Bo niby jak może kupujący oszukać sprzedawcę w obecnych czasach?

    #2768

    Wiktor

    Oj może, najprostszą formą oszustwa wg mnie jest zwracanie towaru po kilku dniach od zakupu. Niby jest to zgodne z prawem, ale tak naprawdę czasami to naciąganie sprzedawcy, który na takim czymś tylko traci a klient robi sobie darmową wypożyczalnię.

Przeglądają 17 wpisy - 1 przez 17 (z 17 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.