Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Email od Stowarzyszenia Clarity

Główna Fora Prawo eHandlu Klauzule niedozwolone Email od Stowarzyszenia Clarity

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Frydrych 3 lata, 6 miesiące temu.

Przeglądają 14 wpisy - 1 przez 14 (z 14 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #986

    Agata L

    Prowadzę sklep internetowy i przed chwilą otrzymałam email z ostrzeżeniem, że jeśli nie poprawie mojego regulaminu sklepu to Stowarzyszenie Clarity złoży pozew sądowy do SOUKiK. To mi wygląda na zwykłe wyłudzanie pieniędzy.

     Proszę o pomoc, co powinna teraz zrobić?

     

    Poniżej wklejam treść maila, który dostałam:

    Stowarzyszenie Clarity

    Szanowni Państwo!

    Zawiadamiamy, że w Waszym regulaminie (ogólnych warunkach sprzedaży strony internetowej) znajdują się postanowienia, które naruszają interes konsumentów oraz obowiązujące normy prawne, a także nie posiadacie obowiązkowych informacji wymaganych m.in. ustawami konsumenckimi (oraz ustawa o ochronie danych osobowych co może zainteresować Generalnego Inspektora Danych Osobowych).

    Wzywamy aby w terminie do 7 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości

    Wasz regulamin został zmieniony, gdyż jeżeli ww. terminie nadal będziecie naruszali interes konsumenta lub obowiązujące przepisy prawne, będziemy zmuszeni złożyć pozwy do Sądu Okręgowego w Warszawie (zgodnie z art. 479 z indeksem 38 i n. kodeksu postępowania cywilnego) Wydziału XVII Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sądu, a to wiąże się z poważnymi konsekwencjami prawnymi, zwłaszcza finansowymi (nawet parę tysięcy złotych) oraz anty reklamą, gdyż Sąd w Wyroku nakazuje publikację treści regulaminu (oczywiście na koszt pozwanego przedsiębiorcy) w rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonym przez Prezesa Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza wśród przedsiębiorców panuje nieufność do wszelkich tego typu informacji, dlatego proszę zapoznać się z załącznikami i podejść do sprawy poważnie –  w załącznikach znajduje się m.in. przykładowy Wyrok ww. Sądu oraz rejestr klauzul niedozwolonych, który możecie pobrać również sami ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Odradzam kopiowanie regulaminu od innych, bo najczęściej są to regulaminy wadliwe

    (nawet największe firmy, np. allegro.pl oraz inne duże banki przegrały procesy w tym zakresie). Regulamin mogą Państwo sami napisać lub zakupić gotowy wzór regulaminu (oby od firmy gwarantującej zgodność regulaminu z ustawami konsumenckimi oraz ustawą o ochronie danych osobowych, bo jest wiele firm, które sprzedają wadliwe wzorce umowne).

    Nam nie zależy na pozwach (dlatego chociaż nie musimy wysyłamy ostrzeżenie, z nadzieją, ze potraktujecie je poważnie) i wierzymy, ze uda Wam się dostosować swój wzorzec do wymogów prawnych.

     

    Postępowanie o uznanie danego postanowienia jako klauzula niedozwolona jest

    regulowane przepisami kodeksu postępowania cywilnego od art. 479 z indeksem

    38, ale proszę zwrócić uwagę na art. 479 z indeksem 39 oraz 40.

     

    Regulamin jest wymagany:

    Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

    Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów

    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt

    niebezpieczny;

    Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży

    konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego;

    Ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;

    Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;

    Ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (zgodnie z art. 2 pkt. 1 tej ustawy za przedsiębiorcę można uznać nawet osoby, które prowadzą sprzedaż niezorganizowaną np. nie posiadam zarejestrowanej działalności, a dokonuje sprzedaży), a także kodeksem cywilnym oraz szeregiem innych aktów prawnych, w tym i ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która zawiera również

    przepisy karne.

    Zwracam też uwagę (bo wielu uważa, że jest inaczej), że każdy przedsiębiorca, który oferuje produkty przez allegro również powinien posiadać tam regulamin, gdyż regulamin allegro dotyczy jedynie zasad korzystania z platformy allegro.pl, a stroną umowy kupna/sprzedaży jest zawsze sprzedawca (przedsiębiorca) i kupujący (najczęściej konsument).

    Z poważaniem

    Stowarzyszenia na rzecz ochrony praw konsumentów Clarity

    Wpis do rejestru Prezydenta miasta Katowice nr 79/12

     

    #1055

    Kokosy26

    Ciesz się, że tylko email póki co, wcześniej wysyłali od razu pozwy sądowe a sprawy sądowe toczą cały czas i pozwanych zostało z jakieś 30-40% polskich sklepów.

    Póki, zalecam Ci, aby odpisać Clarity, że przyjęłaś ich mail do wiadomości i już poprawiasz regulamin. No i oczywiście jak najszybciej popraw regulamin, usuwając klauzule niedozwolone z niego. Najlepiej zamów dopasowany regulamin do twojego sklepu od prawnika, który się w tym specjalizuje.

    Nie przeklejaj regulaminu od innych sklepów, bo większość regulaminów ma błędy prawne.

    Powodzenia!

    Daj znać, jak ci poszło później i czy Clarity się nie czepiało.

    #1101

    Ania Rolecka

    nasz sklep też dostał email do stowarzyszenia clarity z ostrzeżeniem.

     

    Poczytałam trochę w sieci i okazuje się, że to powazna sprawa. Zamierzam szybko poprawić regulamin. Możecie kogoś polecić, kto się zna stricte na regulaminach sklepów internetowych?

    Nie chce zwykłego prawnika, bo taki mi wcześniej pisał ale widocznie nie miał doświadczenia w klauzulach abuzywnych i dał ciała :(

    #1107

    Olek

    zazwyczaj dają 7 dni na poprawienie regulaminu.

    Napisz maila lub dzwoń do ekspertów z serwisu Klauzuleniedozwolone.pl. Oni pomagają szybko i profesjonalnie. Mi też też napisali nowy regulamin do sklepu i na Allegro. Kliknij w poniższy link:

    http://klauzuleniedozwolone.pl/pomoc-firmom-pozwanym-przez-stowarzyszenie-clarity.html

    #1117

    Romek

    Co prawda w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK są już dwa postanowienia wpisane z pozwu Stowarzyszenia Clarity. Zastanawiam się jednak, czy przy takiej ilości maili tych wpisów nie powinno być więcej. Może są po prostu nieskutecznie albo też dużo osób poprawia swoje regulaminy. Co sądzicie?

    Wpisy obecne w rejestrze to:

    „Uwaga nie odpowiadamy za termin doręczenia przesyłki Pocztą Polską i szkody powstałe w wyniku transportu przez Pocztę”

    „Klient jest odpowiedzialny za dostarczenie reklamowanego towaru w oryginalnym opakowaniu na własny koszt wraz z informacją o przyczynie zwrotu / reklamacji i kompletnymi danymi osobowymi wraz z loginem allegro i paragonem / fakturą. Reklamacje towarów niekompletnych, bez opisu usterki i dowodu zakupu nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane na koszt nadawcy. Reklamacji może dokonać tylko osoba, która dokonała zakupu. Klient może zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciagu 10 dni od daty odebrania przesyłki. Przedmiot może być zwrócony jedynie w stanie nie zmienionym, gdy jest kompletny, nienoszący śladów użytkowania, w oryginalnym i niezniszczonym opakowaniu”

    Znalazłem jeszcze dwa inne postanowienia wpisane przez powoda, który ma w nazwie Clarity, ale to chyba ktoś inny. Dla pewności też wpisuję ku przestrodze.

     

    „W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia, ComTrade Krzysztof Mazgaj zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia (…)” – powód Stowarzyszenie Na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji „CLARITY” z siedzibą w Katowicach
    „Reklamacji podlegają wyłącznie wady ukryte powstałe z winy producenta w obuwiu nie zużytym” – powód Stowarzyszenie Na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji Pomiędzy Przedsiębiorcami Clarity

     

    Pozdrawiam,

    Romek

    #1347

    Karolina P

    też dostałam maila ostrzegawczego ale pomogli mi eksperci z serwisu Klauzuleniedozwolone.pl – w ciągu 2 dni napisali mi nowiutkie regulaminy do sklepu i na Allegro, dopasowane pod moją sprzedaż. Mam nadzieje, że to stowarzyszenie mnie nie pozwie po tym! Z ręką na sercu polecam ten serwis – prawnicy wszystko mi wyjaśnili, dlaczego co musi być w regulaminie i dlaczego nie mogę pewnych moich rzeczy tam umieszczać. Sprzedaję częściowo produkty pod indywidualne zamówienie i prawnik pomógł mi się zabezpieczyć przed zwrotami takich rzeczy.

    Wcześniej poczytałam troche w internecie o tym Stowarzyszeniu Clarity i okazało sie, że oni w mailach wciskają swój wzór regulaminu za ponad 250 zł, który ma kilka klauzul niedozwolonych i mnóstwo braków informacyjnych. Powinno się zamknąć takie stowarzyszenia „konsumenckie” ale wiadomo, w tym kraju wszystko jest możliwe…

    #1455

    Majk

    Istnieje duże prawdopodobieństwo że te firmy które wysyłają takie emaile, zajmują się „pomaganiem” za pieniądze. Dobry biznes.

    #1531

    Marek

    Hej Wszystkim, właśnie pojawiły się dwa wpisy w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK z powództwa Stowarzyszenia Clarity. Poniżej więcej szczegółów:

    Numer wpisu:
    4417

    Data wpisu:
    2013-04-04

    Data wydania wyroku:
    2013-01-21

    Sygnatura akt:
    XVII AmC 3554/12

    Nazwa i siedziba sądu:
    Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Oznaczenie powoda:
    Stowarzyszenie na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji CLARITY w Katowicach

    Oznaczenie pozwanego:
    Rafał Pilch – Rafał Pilch Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „RAFI” w Gdowie

    Postanowienie uznane za niedozwolone:
    „3. Licytując na naszych aukcjach akceptujesz warunki jakie na nich są podane. Jeśli jakieś Ci nie odpowiadają nie licytuj”

    Branża:
    Handel elektroniczny

    oraz

    Numer wpisu:
    4416

    Data wpisu:
    2013-04-04

    Data wydania wyroku:
    2013-01-21

    Sygnatura akt:
    XVII AmC 3554/12

    Nazwa i siedziba sądu:
    Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Oznaczenie powoda:
    Stowarzyszenie na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji CLARITY w Katowicach

    Oznaczenie pozwanego:
    Rafał Pilch – Rafał Pilch Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „RAFI” w Gdowie

    Postanowienie uznane za niedozwolone:
    „1. Jeśli zakupiony przedmiot nie działa prawidłowo, został uszkodzony lub z innych powodów nie jesteś zadowolony z zakupu, skontaktuj się z nami drogą mailową lub telefonicznie, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie. W przypadku uszkodzenia towaru należy zawsze sporządzić protokół szkody! Na podstawie, którego możemy reklamować usługę w firmie kurierskiej.
    2. Zwracany towar powinien być kompletny, w oryginalnym opakowaniu, bez widocznych śladów użytkowania. Do przesyłki należy również dołączyć oryginał dowodu zakupu”

    Branża:
    Handel elektroniczny

     

    #1727

    Adrianna_B

    @Karolina P. – też mam dobre wspomnienia po współpracy z Klauzuleniedozwolone.pl . Pracownicy działają bardzo szybko, za darmo sprawdzają twój audyt i dają gwarancję na prawidłowy regulamin. Mnie co prawda nie spotkała przygoda z żadnym stowarzyszeniem „konsumenckim”, ale wolałam zawczasu się zabezpieczyć.

    #1805

    Endrju

    Witam,

    czy ktoś ma może informacje o tym, jak często pojawiają się nowe klauzule niedozwolone? tzn. co ile muszę sprawdzać, żeby przypadkowo się nie załapać na czarną listę jakiegoś stowarzyszenia…

    #1849

    Marek Bartkowiak

    Nie ma ma zasady, zależy od tego co zostanie znalezione w regulaminach, bo rejestr jest tworzony na podstawie nadsyłanych propozycji z prawdziwych regulaminów. Czasami pojawia się kilka w miesiącu a czasami jedna na pare miesięcy. Warto jednak pamiętać, że klauzule niedozwolone są również uzależnione  od interpretacji prawa, co również może wpływać na ich występowanie i uznawanie.

    #1999

    Jarosław Domuszewski

    Ja też zostałem pozwany przez Clarity w lipcu tamtego roku. Od razu chcę wszystkich uspokoić, że teraz to se mogą przedsiębiorcom obciągnąć. W marcu dostałem list, że pozew został odrzucony ze względu na to że prawo nie dopuszcza już pozwów składanych w interesie konsumenta przez instytucje pozarządowe. Właściciel tej chorej organizacji, w odpisie odrzuconego zażalenia jakie niedawno do mnie przyszło, zapiera się, napiera i stęka, że „instytucje pozarządowe są tak samo efektywne jak te rządowe!”, a w ostatnim akapicie nieźle jedzie po sędzi. Mam nadzieję że mu przysolą jakąś karę.

    #2454

    Syma

    O a mógłbyś podesłać dokładną treść tego listu? Może się przydać na przyszłość, bo zastanawiam się czy taka ocena pozwów to już norma, czy tylko Tobie się zdarzyło z tym konkretnym stowarzyszeniem.

    #2544

    Frydrych

    Wydaje mi się, że gehenna związana z pozwami od stowarzyszeń powoli się kończy, bo ktoś w końcu zauważył, że to zwykłe wyłudzenia i szantaże.
    Chociaż znając życie niedługo znajdą się nowe podmioty działające pod innym szyldem, ale które będą robić dokładnie to samo.

Przeglądają 14 wpisy - 1 przez 14 (z 14 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.