Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Maile od stowarzyszeń w sprawie regulaminu

Główna Fora Prawo eHandlu Regulamin sklepu internetowego Maile od stowarzyszeń w sprawie regulaminu

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  lenaiwanowicz 1 rok, 7 miesiące temu.

Przeglądają 3 wpisy - 1 przez 3 (z 3 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #23665

    Kamil Brodnicki

    dzień dobry,

    zaniepokojony szukam pomocy, bo prowadzę sklep internetowy i dostałem ostatnio maile w sprawie mojego regulaminu – że mam niby jakieś błędy. zrobiłem mały research i widzę, że ludzie piszą na forach, że ten sam mail jest wysyłany od różnych stowarzyszeń ale treść jest taka sama.

    Są to:
    STOWARZYSZENIE NA RZECZ KONSUMENTÓW KNF WARSZAWA POLSKA
    STOWARZYSZENIE NA RZECZ KONSUMENTÓW
    STOWARZYSZENIE NA RZECZ KONSUMENTÓW LIBERTAS WARSZAWA POLSKA
    STOWARZYSZENIE NA RZECZ KONSUMENTÓW KNS WARSZAWA

    Treść maila:

    Szanowni Państwo!

    Zawiadamiamy, że w Waszym regulaminie (ogólnych warunkach sprzedaży strony internetowej) znajdują się postanowienia, które naruszają interes konsumentów oraz obowiązujące normy prawne uchwalone a wchodzące wżycie w dniu 25.12.2014 roku, a także nie posiadacie obowiązkowych informacji wymaganych m.in. ustawami konsumenckimi.
    Wzywamy aby w terminie do 7 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości zmieniliście swój regulamin, gdyż jeżeli ww. terminie nadal będziecie naruszali interes konsumenta lub obowiązujące przepisy prawne złożymy pozwy do Sądu Okręgowego w Warszawie (zgodnie z art. 479 z indeksem 38 i n. kodeksu postępowania cywilnego) Wydziału XVII Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sądu, a to wiąże się z poważnymi konsekwencjami prawnymi, zwłaszcza finansowymi (nawet parę tysięcy złotych) oraz anty reklamą, gdyż Sąd w Wyroku nakazuje publikację treści regulaminu (oczywiście na koszt pozwanego przedsiębiorcy) w rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonym przez Prezesa Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    NOTA PRAWNA:
    Regulamin jest wymagany:
    Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
    Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny;
    Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego;
    Ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;
    Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;
    Ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (zgodnie z art. 2 pkt. 1 tej ustawy za przedsiębiorcę można uznać nawet osoby, które prowadzą sprzedaż niezorganizowaną np. nie posiadam zarejestrowanej działalności, a dokonuje sprzedaży), a także kodeksem cywilnym oraz szeregiem innych aktów prawnych, w tym i ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która zawiera również przepisy karne.

    Rekomendowane (certyfikowane) przez Stowarzyszenie podmioty piszące poprawne regulaminy:
    [link1]
    [link2]
    [link3]
    [link4]

    Z poważaniem
    Przedstawiciel Stowarzyszenia na rzecz Ochrony Praw Konsumentów
    Marek Staszak

    ——————–

    co robicie z tym mailem u siebie?

    #23671

    Patrycja

    witaj, rzuć okiem na swój regulamin a najlepiej daj prawnikom do sprawdzenia. Tutaj robią bezpłatne audyty regulaminu i oferują pełną pomoc: http://prokonsumencki.pl/audyt-regulaminu-sklepu-internetowego/

    #33510

    lenaiwanowicz
    Uzytkownik

    korzystają na tym, że pod koniec grudnia były zmiany w regulaminach e-sklepów i straszą ludzi

    sprawdź czy wszystko zmieniłeś zgodnie wytycznymi po 24 grudnia, a najlepiej skorzystaj z usług prawnika specjalizującego się w e-commerce

Przeglądają 3 wpisy - 1 przez 3 (z 3 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.