Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Najpopularniejsze klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego

Główna Fora Prawo eHandlu Klauzule niedozwolone Najpopularniejsze klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego

Ten temat zawiera 15 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez   2 lata, 11 miesiące temu.

Przeglądają 10 wpisy - 1 przez 10 (z 10 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2376

    Grykol123

    Po lekturze http://centrumsprzedawcy.pl/jak-latwo-natknac-sie-na-klauzule-niedozwolone-piszac-regulamin-sklepu-internetowego/ doszedłem do wniosku, że można by stworzyć swoisty ranking klauzul niedozwolonych w regulaminach sklepów.

    Jak dla mnie najczęstsze klauzule niedozwolone dotyczą kwestii najmniej przyjemnych dla sprzedawców, czyli dotyczące zwrotu towaru zakupionego przez internet (odstąpienie od umowy) i kwestii reklamacji. Równie często klauzulą jest zastrzeganie niewłaściwego sądu do rozstrzygania sporów z klientami.

    Podajcie swoje typy, pomożemy w ten sposób innym sprzedawcom internetowym sprawdzić swoje regulaminy sklepu pod tym kątem.

    #2485

    Pan Jacenty

    Dla mnie kategorią najpopularniejszą są chyba klauzule związane ze zwrotem towaru i stawiane przy tym wymagania, np. dotyczące posiadania paragonu czy sprawdzania zamówienia razem z kurierem/ na poczcie.

    #2556

    Drugi

    Faktycznie zwrot towaru zawsze jest problematyczny, bo sprzedawcy chcieliby jak najczęściej uniknąć oddawania pieniędzy bądź przyjmowania reklamacji, dlatego starają się umieszczać zapisy, które ich przed tym ochronią.

    #2568

    Marek

    Ja nigdy nie rozumiałem sensu sprawdzania przesyłki przy kurierze albo na poczcie. Bo niby, co, ja sam jestem niewiarygodny i musi być świadek, który potwierdzi, że nie ja oszukałem? Cieszę się, że w rejestrze pojawiły się akurat takie klauzule, bo ta zasada jest głupia i upierdliwa.

    #2613

    Cekol

    Że upierdliwa, to się zgodzę. Faktycznie, konieczność sprawdzania przesyłki z kurierem była bardzo upierdliwa. Jednak sprzedawcy uznawali (i chyba nadal uznają) to za najlepszy sposób na ochronę przed reklamacjami, kiedy zawinił jednak klient.

    #2620

    Edek

    Co jest nieprawdą, bo niby dlaczego sprawdzenie przesyłki razem z listonoszem ma być prawomocne? Ten zapis jest zdecydowanie nieżyciowy i pochodzi z jakichś zamieszłych czasów.

    Zdecydowanie w nowoczesnym sklepie trzeba się pozbyć takich zasad.

    #2681

    Cekol

    Faktycznie, takie zasady odchodzą już raczej do lamusa. Brało się to stąd, że sporo sprzedawców bało się, że klient sam zniszczy przedmiot, ale odpowiedzialność za to zwali na pocztę albo kuriera.

    #2779

    Lubomierz

    A co jakbym sobie zamówił dmuchaną lale, to też musiałbym ją sprawdzać przy listonoszu? :) Przecież nie wszystkim chcę się dzielić z obcą osobą, a zwłaszcza jeśli mieszkałbym w małej wsi.

    #2828

    Palermno

    Lubomierz – właściwie to tak, tylko z tego co wiem, to sklepy sprzedające takie rzeczy zwykle oferują dyskretną przesyłkę :) ale to prawda, nie musimy nikomu postronnemu pokazywać co zamawiamy i dostajemy. Dlatego zapisy dotyczące takiego sprawdzania produktów są zabronione.

    #2869

    Lubomierz

    Takie sklepy zwykle tak, ale ja nie mam ochoty dzielić się żadnymi informacjami na temat moich zakupów, bo mam takie prawo. I chyba właśnie dlatego umieszczono zapis o sprawdzaniu przesyłki w rejestrze klauzul niedozwolonych.

Przeglądają 10 wpisy - 1 przez 10 (z 10 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.