Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Odstąpienie od umowy 10 czy 30 dni?

Główna Fora Prawo eHandlu Zwrot towaru (odstąpienie od umowy) Odstąpienie od umowy 10 czy 30 dni?

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Pentagon 3 lata, 6 miesiące temu.

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2182

    Frodo

    Hej,

    zastanawiam się, ile właściwie czasu ma klient na odstąpienie od umowy w sklepie internetowym ? ogólnie zawsze panowała chyba zasada 10 dni, ale ostatni miałem gościa, który wysłał mi najpierw informację o tym, że rezygnuje z zakupu (chyba po dwóch tygodniach) a potem dosłał po tygodniu towar.

    Jako, że wszystko przebiegało w normalnej atmosferze i zwrot był uzasadniony, nie robiłem problemów i zwróciłem pieniądze.

    Jednak zastanawiam się czy właściwie byłem do tego zmuszony prawnie?

    #2219

    Maciej H.

    Twój klient postąpił zgodnie z prawem, z tego co się orientuje to te 10 dni to jest czysty mit. Tak naprawdę czas na zwrot towaru jest o wiele dłuższy, a przesłanie odstąpienia od zakupu dodatkowo wydłuża ten czas.

    #2234

    Gierek

    Na odstąpienie od umowy klient ma 14 dni, a na zwrot świadczeń kolejne dwa tygodnie. Chyba, że kupujący nie otrzyma pisemnych informacji o sprzedającym i transakcji. Wtedy czas może się wydłużyć nawet do trzech miesięcy.
    Tutaj znajdziesz więcej informacji:
    http://centrumsprzedawcy.pl/jak-uniemozliwic-konsumentowi-zwrot-towaru-w-ciagu-3-miesiecy/

    #2252

    Oja!

    O tym, że trzeba wysyłać razem z przesyłką takie dokładne dane nie wiedziałem. Właściwie to klienci chyba też nie za bardzo wiedzą o tym prawie, bo w przeciwnym razie mogli by to wykorzystywać dość ostro. Sam miałem kiedyś sytuację, że odrzuciłem zwrot bo był chyba po miesiącu i klient dał się przekonać o mojej racji :)
    Teraz widzę, że to jednak jego było na wierzchu.

    #2405

    Zbigniew Kowalczyk

    No to dość zaskakujące bo ja dość dożo kupuję w internecie, a nigdy nie dostałem takiej informacji. To naprawdę mało znana zasada. W sumie to lepiej, żeby obywało się bez zwrotów na co dzień :) – lepiej nie mieć potrzeby poznawania takich zasad.

    #2505

    Eustachy

    Pewnie, że najlepiej by było gdyby nigdy nie trzeba dokonywać zwrotów. Życie jednak uczy, że znajdzie się akurat jedna osoba, która będzie reklamować i to akurat ona będzie znała to prawo i je wykorzysta.

    #2642

    BigBang

    Faktycznie, często tak jest, że zbiegi okoliczności lubią się na siebie nakładać i jedna taka transakcja może skutecznie napsuć krwi sprzedawcy, bo pewnie będzie się wiązać z masą działań jakie trzeba wykonać, aby klient był ukontentowany.

    #2739

    (O.o)

    Ale odstąpić od zakupu można tylko jeśli się kupuje przez internet? Bo w wielu dużych sklepach np. z elektroniką praktycznie nie da się zwrócić towaru, albo jest to bardzo trudne.

    #2756

    Biniek

    Regulaminy takich sklepów są faktycznie zwykle skonstruowane tak, że bardzo trudno jest reklamować zakupiony sprzęt, bo to duży problem dla takiego sklepu. A klauzule niedozwolone mogą się pojawiać tylko w umowach zawieranych na odległość, więc w normalnym sklepie ich nie będzie.

    #2842

    Grząda

    Zwłaszcza, ze czesto lamane sa przy tym podstawowe prawa konsumenta, bo czesto sprzedawcy w takich sklepach maja jasne powiedziane, ze nie powinni przyjmowac zadnych zwrotow i reklamacji.

    #2937

    Pentagon

    Powiem z doświadczenia – warto dochodzić swoich praw w normalnych sklepach, ale często wiąże się to ze sporą dawką upokorzeń i problemów, bo każdy zwrot czy reklamacja oznacza stratę dla sklepu, więc unika się ich za wszelką cenę.

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.