Zadzwoń do naszego konsultanta
phone
lub napisz email email
Chcesz założyć sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj poradnik prawny sprzedawcy

Po co porównywarka cen?

Główna Fora Porównywarki cen Po co porównywarka cen?

Otagowane: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Polak 2 lata, 5 miesiące temu.

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #1885

    Robo

    Witam

    zastanawiam się, po co właściwie jest porównywarka cen? Chodzi mi o to, że jest przydatna dla kupującego – to ok, ale skoro pokazuje najniższą cenę, to właściwie działa na korzyść tylko jednego sklepu, a np. pozostałych 10 jest pomijanych.

    #1924

    Henryk W.

    Bo to przede wszystkim świetna reklama. Porównywarka cen nie polega tylko na zestawianiu cen, ale też na pokazywaniu najlepszej oferty. Czasami zdarza się też, że różne oferty odpowiadają różnym klientom. Chyba jednak najważniejsza jest funkcja reklamowa, bo coraz więcej osób korzysta z porównywarek.

    #1975

    Agata

    Zgadzam się – reklama świetna, ale przed rozpoczęciem współpracy z porównywarką cen, trzeba się zastanowić, czy faktycznie ma to sens. Najlepsze efekty osiąga się oferując produkty luksusowe i oryginalne i unikatowe lub kiedy ma się do zaoferowania naprawdę dobrą cenę.

    #2302

    Mietek

    Niekoniecznie chodzi o najniższą cenę, chociaż ta też jest ważna. Można pozycjonować swoje produkty bardzo precyzyjnie, trafiając do dużego grona klientów.
    Większość porównywarek oferuje również płatne promowanie ofert.

    #2474

    Janek

    No tak, zwykle nie chodzi tylko o cenę, ale nie da się ukryć, że jest to najważniejszy wymóg, który gwarantuje skuteczność korzystania z porównywarki.
    Trzeba również pamiętać o tym, że porównywarki nakładają różne wymagania podczas podpisywania umowy (aktualizowanie treści, odpowiednie opisy itp.)

    #2543

    StaryGdzieś

    Promowanie nawet najdroższego przedmiotu ma sens, o ile można zagwarantować najlepszą ofertę pod innymi względami. Niektóre sklepy korzystają z faktu, że klienci nie zawsze wybierają najniższe oferty, ale czasami warto mieć wyższe ceny, bo dzięki temu można osiągnąć wyższy zysk.

    #2638

    Ignacy B.

    Wyższe ceny = się wyższy zysk? A mi się zawsze wydawało, że bardziej opłaca się sprzedać więcej produktów, bo dzięki temu można o wiele więcej zarobić, a wyższe ceny raczej odstraszają klientów :)

    #2689

    PTag

    Niekoniecznie. Niektórzy nie ufają najniższym cenom. Czytałem jakieś badania, z których wynikało, że najlepiej jest ustalać cenę uśrednioną, nie za wysoką i nie najniższą.

    #2932

    Adam Grażyński

    Na pewno jest grupa osób, która wybiera wyższe ceny, bo mają zakodowane, że to oznacza wyższą jakość i wielu sprzedawców z tego korzysta. Jednak jeśli chodzi np. o sprzęt elektroniczny do kupuje się konkretny model i w takim wypadku zawsze szuka się najlepszej (czytaj: najtańszej) oferty.

    #5722

    lenka222
    Uzytkownik

    No właśnie – po pierwsze jest coś takiego jak efekt veblena – ludzie kupują coś właśnie dlatego, bo jest drogie.
    Do tego ludzie są też coraz bardziej świadomi, że coś podejrzanie taniego jest, hm, no właśnie – podejrzane 😛
    Kolejna rzecz – opinie, komentarze – to dużo daje, a ludzie coraz częściej są w stanie zapłacić dodatkowo za pewność, że będą odpowiednio obsłużeni.
    Inne rzeczy – szybka wysyłka, obsługa posprzedażowa, dodatkowe promocje… jest mnóstwo powodów poza ceną.

    #7047

    Polak

    Prawda jest taka, że ustalenie ceny optymalnej dla obu stron niemal graniczy z cudem. Potrzeba dużego wyczucia, ale jedno jest pewne, najniższa cena wcale nie przyciągnie wymagającego klienta… a takich jest coraz więcej i trzeba to mieć na uwadze

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.