Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to prawdopodobnie inne firmy sprzedają taki sam towar lub podobny. Bez względu na rodzaj produktów, bardzo często sprzedawcy próbują dotrzeć do tej samej grupy docelowej odbiorców. W jaki sposób można się więc wyróżnić i skutecznie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży?

Oprócz budowania wizerunku marki sklepu i nawiązywania relacji z konsumentami, można skupić się również na wyróżnianiu konkretnych produktów. Najlepszym sposobem na to jest personalizacja opisów produktów – taki zabieg widocznie wpływa na zwiększenie sprzedaży.

Korzyści z tworzenia dobrych opisów produktów

Podniesienie jakości stron produktów, a więc również zindywidualizowanie opisów, ma duży wpływ na podniesienie sklepu w wyszukiwarce. Unikatowe treści zawsze są lepiej odczytywane przez Google, niż te, które są wielokrotnie kopiowane.

Trzeba też pamiętać o tym, że klienci kupujący w sieci przeprowadzają dokładne badanie, korzystając z porównywarek cenowych, czy wyszukiwarki. Unikatowy opis pozwala wyróżnić się na tle innych ofert. Dzięki temu klienci zapamiętają Twój sklep na dłużej.

Oto kilka rad, które pozwolą Ci zoptymalizować opisy produktów, zwiększając tym samym sprzedaż.

1. Poznaj swoich klientów

Zanim napiszesz pierwszy wiersz opisu, musisz poznać Twojego klienta docelowego. Kim jest? Ile ma lat? Czym się zajmuje? Jakie ma wykształcenie?

Znajdź odpowiedzi na te pytania i uwzględnij je w pisanych opisach. Przykładowo, jeśli uzyskane informacje pozwolą Ci na użycie języka nieformalnego i swobodnego – wykorzystaj to. Chcesz trafić do specjalistów w średnim wieku? Zastosuj język mądrzejszy, bardziej autorytatywny – wtedy bardziej przekonasz ich do swojej oferty.

Niezależnie od przypadku, pisz opisy skierowane tylko do jednego rodzaju klientów. Unikaj tworzenia treści dla wszystkich na raz – w ten sposób rodzi się powtarzalność i nuda.

2. Pisz unikalne opisy

Zwróć uwagę na każdy opis produktu w Twoim sklepie. Nie ograniczaj się jedynie do specyfikacji przesyłanych przez producentów i nie kopiuj opisów innych sprzedawców. Pamiętaj, że Google skutecznie kara osoby używające kopiowanych treści – bardzo szybko możesz spaść na bardzo niskie miejsce w wynikach wyszukiwania, gdzie nie znajdzie się prawie żaden klient. Z kolei wysokie miejsce diametralnie wpływa na zwiększenie sprzedaży.

3. Podkreślaj korzyści

Opisy przedstawiają, korzyści sprzedają. Można zaakceptować listę cech produktu, ale równocześnie trzeba zaznaczać konkretne zalety. Pomaga to przedstawić towar w korzystniejszym świetlne – najważniejsze to pokazać klientowi w jaki sposób produkt może pozytywnie wpłynąć na ich życie.

Prostym przykładem są np. reklamy firm, które sprzedają Ibuprofen. Raczej nie pojawi się nigdzie informacja o tym,  że produkt zawiera kwas izobutylofenylowy i propionowy. Zamiast tego podkreśla się zbawienny wpływ leku na bóle głowy, zębów, migren i innych dolegliwości.

4. Zachęcaj klientów do komentowania i oceniania

Oryginalne komentarze na temat Twoich produktów podnoszą wiarygodność sklepu, zarówno dla klientów jak i dla wyszukiwarek.

Z perspektywy konsumenta, oceny i opinie pomagają w podjęciu decyzji zakupowej i określeniu, czy produkt jest odpowiedni. Komentarze przyczyniają się również do dłuższego pozostawiania klienta na stronie sklepu, przez co ma on okazje zapoznać się z większą liczbą ofert.

Dlatego dobry sprzedawca powinien zachęcać do zostawiania swoich opinii. Pamiętaj, że pozytywny komentarz jest dla sprzedawcy tym, czym referencje dla innej firmy.

5. Dołączaj do opisów profesjonalne zdjęcia.

Opisy produktów nie ograniczają się jedynie do tekstu. Zdjęcia produktów odgrywają ogromną rolę przy zdobywaniu klientów. Tak jak we wcześniejszym przypadku, staraj się unikać stosowania zdjęć dostarczanych przez producentów. Twoim celem jest wyróżniać się, a nie komponować z pozostałymi sklepami w Twojej branży.

Stosuj unikatowe i kreatywne fotografie, jednak pamiętaj przy tym, aby nadmiernie nie rozpraszać klienta np. za bardzo rozbudowanym tłem. Staraj się umieszczać zdjęcia wszystkich możliwych wariantów kolorystycznych, modeli itp. Pamiętaj też o umożliwieniu dokonywania zbliżeń i przeglądania z różnych punktów widzenia.