Prowadzisz sklep internetowy? Może sprzedajesz swoje usługi za pomocą strony www, tworząc przydatne treści dla swoich klientów? Pewnie spotkałeś się już z powiadomieniami web push w ulubionym serwisie informacyjnym lub ten kanał marketingowy testuje już Twoja konkurencja?

Z tego artykułu dowiesz się czy to narzędzie będzie przydatne także dla Twojego biznesu i poznasz 5 zastosowań powiadomień web push dla każdej firmy, bez względu na wielkość czy branżę, w której działa.

 

Co to jest web push?

Web push to małe prostokątne komunikaty, które możesz wyświetlać w rogu ekranu komputera lub urządzenia mobilnego odbiorcom, którzy zapisali się na Twojej stronie internetowej. Powiadomienia wyświetlą się nawet tym subskrybentom, którzy przeglądają obecnie inną stronę internetową lub mają włączone oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam, jak np. Ad-block.

Schemat działania notyfikacji web push najłatwiej zobrazować w poniższych krokach:

  1. Odbiorca wchodzi na Twoją stronę i wyświetla mu się formularz zapisu na powiadomienia web push.
  2. Odbiorca wyraża zgodę na wyświetlanie powiadomień.
  3. Odbiorca zostaje zapisany w Twojej bazie odbiorców i od tej pory otrzymuje wysyłane przez Ciebie powiadomienia.

Każda notyfikacja web push składa się ze stałych elementów, które możesz dowolnie personalizować, w zależności od tego jaki jest cel danego powiadomienia:

elementy_webpush

  1. Grafika wyróżniająca

Ponieważ notyfikacja web push wyświetla się nawet wtedy, gdy dany odbiorca przegląda inną stronę internetową niż Twoja, grafika użyta w powiadomieniu ma na celu przyciągnięcie jego uwagi. Jeśli celem notyfikacji jest zainteresowanie subskrybenta danym produktem, dobrze aby zdjęcie ukazujące jego atuty znalazło się w tym miejscu.

  1. Tytuł

To krótkie zdanie (zawiera do 50 znaków, w zależności od przeglądarki, za pośrednictwem, której powiadomienie jest wyświetlane) informujące o tym, czym chcesz zainteresować odbiorcę. Powinno być intrygujące i dopasowane do jego potrzeb i zainteresowań.

  1. Treść główna

To zawierające do 120 znaków rozwinięcie, za pośrednictwem którego poinformujesz odbiorcę jakie będzie miał korzyści z tego, że kliknie w powiadomienie.

  1. Link do strony

To informacja dla Twojego odbiorcy, z jakiej strony powiadomienie zostało wysłane i ma na celu wzbudzenie jego zaufania. Jeśli odbiorcy są przyzwyczajeni, że dzielisz się z nimi tylko wartościowymi treściami a nie próbujesz ich spamować, będą chętniej otwierać Twoje komunikaty.

Czy web push będzie dobrym narzędziem dla mojej firmy?

Wiesz już jak działają notyfikacje web push, jak się jednak upewnić czy warto je przetestować we własnej firmie?

Prowadzenie subskrypcji na komunikaty web push na swojej stronie www pozwoli Ci zbudować własną bazę odbiorców, którzy są zainteresowani informacjami z życia Twojej firmy oraz możliwościami Twoich produktów.

Prowadzenie z nimi regularnej komunikacji za pośrednictwem notyfikacji daje Ci szansę na:

  • zbudowanie rozpoznawalnej dla odbiorców marki, która sprawi, że będą ją oni wybierać zamiast konkurentów i polecać w swoim najbliższym otoczeniu,
  • generowanie sprzedaży produktów lub usług, który zapewni firmie stabilność finansową oraz dalsze możliwości rozwoju.

Warto więc przetestować web push jeśli:

  • Prowadzisz już firmowy newsletter – powiadomienia web push pełnią identyczną funkcję w komunikacji marketingowej, a ich tworzenie jest dużo łatwiejsze a wskaźniki skuteczności wyższe,
  • Nie chcesz tracić czasu na rejestrowanie bazy adresów z newslettera – prowadzenie newslettera wiąże się z obowiązkiem ochrony i rejestracji danych osobowych odbiorców w Giodo. W przypadku web push zbudujesz kanał komunikacji bez użycia żadnych danych osobowych.
  • Edukujesz swoich odbiorców – gdy prowadzisz firmowego bloga lub tworzysz inne treści, które są przydatne dla Twoich odbiorców, możesz informować o nich za pośrednictwem regularnie wysyłanych notyfikacji. Zwiększy to ruch na Twojej stronie i daje szansę na kolejną sprzedaż.
  • Masz możliwość oferowania zniżek na swoje produkty – dedykowany rabat tylko dla subskrybentów powiadomień, skutecznie skłoni odbiorców do zakupu a Ty nie stracisz wiele czasu na tworzenie kampanii.

Jakie są zastosowania powiadomień web push?

Zobacz na poniższych przykładach jak możesz wykorzystywać komunikaty web push w swoich działaniach marketingowych i przetestuj je w swojej firmie.

 

Przykład 1: Zwiększenie ruchu użytkowników na stronie internetowej

Załóżmy, że właśnie pojawiła się nowa dostawa produktów w Twoim sklepie internetowym, wprowadzasz na rynek nową usługę lub chcesz poinformować odbiorców o ważnym wydarzeniu z życia swojej marki.

Wystarczy, że stworzysz krótką notyfikację, która przypomni odbiorcom o Twojej firmie i dasz im pretekst do ponownego odwiedzenia Twojej strony. Każda taka wizyta pomoże Ci zwiększyć ruch użytkowników oraz daje kolejną szansę na wygenerowanie sprzedaży.

webpush_gryplanszowe-pl

Notyfikacja web push, Gryplanszowe.pl

 

Przykład 2: Zastosowanie dedykowanej zniżki w celu zwiększenia sprzedaży

Chcesz zwiększyć sprzedaż danego produktu lub obawiasz się, że jego cena może być zbyt wysoka dla niektórych z Twoich odbiorców.

Na liście Twoich subskrybentów web push zobaczysz chronologicznie jakie produkty z Twojej strony przeglądali. Dodatkowo dzięki wykorzystaniu tagów na podstronach produktów oznaczysz tych subskrybentów, którzy kupili już kiedyś dany produkt.

Posiadając takie informacje łatwo stworzysz dedykowaną zniżkę, która wyślesz tylko do tych subskrybentów, którzy już kiedyś interesowali się danym produktem. W ten sposób zwiększysz jej skuteczność w generowaniu sprzedaży.

 

webpush_telimena-pl

Powiadomienie web push, Telimena.pl

 

Przykład 3: Wygrzewanie leadów

Prowadzisz firmowego bloga lub tworzysz inne treści edukacyjne, które zaznajamiają odbiorców z Twoimi produktami lub usługami i chcesz je wykorzystać w celu zwiększenia sprzedaży.

Obserwuj za pośrednictwem platformy web push jakie produkty przeglądali Twoi subskrybenci, ale jeszcze nie zdecydowali się na ich zakup. Na tej podstawie stworzysz segmenty osób, którym doślesz dodatkowe treści edukacyjne, które pozwolą Ci je „wygrzać“ i przekonać do zakupu.

 

webpush_pushpushgo

Powiadomienie web push, PushPushGo

 

Przykład 4: Bieżąca obsługa klientów

Chcesz na bieżąco informować odbiorców, np. o tym, że zostali poprawnie zapisani na liście odbiorców lub ich przesyłka została już nadana. Chcesz też wprowadzić ankiety, po każdym zamówieniu, aby poprawić jakość świadczonych usług.

Web push to kanał komunikacji, który pozwala na bieżący kontakt z Twoimi odbiorcami, bez wykorzystania nachalnych narzędzi jakimi są, np. SMSy. Dzięki notyfikacjom dodasz do swoich procesów obsługi klienta personalny akcent w postaci ankiety po zakupie czy wygodnej informacji o tym, że paczka została już nadana.

 

webpush_sadowniczy-pl

Powiadomienie web push, Sadowniczy.pl

 

Przykład 5: Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy i zauważyłeś, że wiele klientów porzuca koszyk pełen zakupów. Chcesz zmniejszyć ich odsetek i zwiększyć zyski.

Notyfikacje web push docierają do Twoich odbiorców nawet wtedy, gdy opuścili już oni Twoją stronę internetową. Masz więc pewność, że przypomnienie o porzuconym koszyku lub zniżka na sfinalizowanie zakupu dotrze do nich natychmiast.

Zastanawiasz się czy powiadomienia web push to narzędzie, które warto wykorzystać w swojej firmie? Przetestuj go zupełnie za darmo przez 30 dni a dzięki Centrum Sprzedawcy otrzymasz jeszcze 25% zniżki na 3 kolejne miesiące korzystania z konta.