W tym wpisie pokażemy jak sprzedawca internetowy może wstępnie sprawdzić potencjał reklamy swoich produktów w wyszukiwarce Google (Adwords / SEM) czyli przeprowadzimy wstępny i szybki audyt SEM dla e-sklepu.

Reklama tekstowa Adwords (inaczej SEM, Search Engine Marketing) to w skrócie forma płatnej reklamy tekstowej obok wyników wyszukiwania w Google. Poniżej jest widoczny przykład jak wyglądają reklamy Adwords po wpisaniu w wyszukiwarkę wyrażenia „canon 600d sklep” (gdy np. potencjalny klient szuka tego modelu aparatu firmy Canon):

canon 600d sklep   Szukaj w Google

Teraz przedstawiamy krok po kroku jak sprzedawca może samemu sprawdzić, czy może sprzedawać więcej produktów przez płatną reklamę w Google (Adwords). Zakładamy, że sprzedawca sprzedaje sprzęt sportowy, m.in. rowery i bieżnie treningowe. Najważniejszą informacją dla niego jest to, ile osób szuka w Google informacji o rowerze treningowym i bieżniach. W tym celu korzystamy z narzędzia o nazwie Keyword Tool od firmy Google.

Krok 1: wchodzimy na stronę https://adwords.google.com/o/KeywordTool

Krok 2: wpisujemy słowa lub wyrażenia, których liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce chcemy zbadać, czyli w tym przypadku „rower treningowy”, „rower treningowy sklep” itp. Wpisujemy to, co naszym zdaniem może wpisać w Google potencjalny klient, który chce kupić rower treningowy.

Krok 3: wybieramy zakładkę „Propozycje słów kluczowych” i wciskamy „Szukaj” (resztę opcji zostawiamy bez zmian)

Poniżej przedstawiamy zrzut ekranu z wynikami wyszukiwań:

keyword tool

Analiza i wnioski:

Narzędzie Keyword Tool pokazuje nam, że miesięcznie ok. 27 000 osób szuka informacji o rowerze treningowym (a konkretnie ok. 27 000 razy jest wpisywana ta fraza i zbliżone wyrażenia do tej frazy np „dobre rowery do treningu”, „kup tani rower treningowy” itd.) (patrz box oznaczony nr 2a). Nie oznacza to jeszcze, że jest to 27 000 potencjalnych klientów, bo wiele osób może po prostu szukać informacji o rowerach a nie koniecznie mieć zamiar je kupić. Nie mniej jednak część tych osób szuka ofert roweru treningowego w sklepach internetowych.

Dodatkowym wnioskiem jest informacja, że sporo osób wpisuje również wyrażenie „stacjonarne rowery treningowe” (patrz box nr 3), co wyszło dopiero w trakcie badania.

Reasumując, sklep, który sprzedaje rowery treningowe ma dość spory potencjał reklamy swoich produktów i dotarcia do potencjalnych klientów w wyszukiwarce poprzez system reklamowy Adwords. Warto w takim przypadku uruchomić kampanie reklamową w Adwords i przetestować skuteczność tej formy reklamy dla swojego sklepu internetowego.

W kolejnych wpisach dowiesz się jak skutecznie reklamować swój sklep w Google (zakładanie kampanii, optymalizacja itd).

Jeśli masz problemy z przeprowadzeniem takiego audytu SEM w swoim sklepie internetowym lub chciałbyś otrzymać szczegółowy audyt zrobiony przez doświadczonego specjalistę Adwords, możesz zamówić profesjonalny audyt tutaj: https://centrumsprzedawcy.pl/sklep/reklama-sklepu-2/audyt-adwords-sem-dla-sklepu-internetowego/