Poniżej znajdziesz 6 sposobów na to, żeby wysyłka towaru, a właściwie jego odebranie przez klienta, było bardziej atrakcyjne i skłoniło go do ponownych zakupów. Wysyłka towaru jest jednym z najbardziej newralgicznych etapów przeprowadzania transakcji. Jako sprzedawcy musisz zadbać o to, żeby paczka dochodziła do klienta w odpowiednim czasie i formie – estetyka paczki i sposób jej zapakowania obrazuje podejście do klienta.
Oto 6 sposobów na uatrakcyjnienie wysyłki, które zapiszą nasz sklep trwale w świadomości konsumentów:
1. Zainwestuj w opakowania
Jeśli chcemy upewnić klienta, że jego towar jest maksymalnie zabezpieczony podczas przesyłki i jednocześnie szukamy okazji na pochwalenie się naszą marką, możemy zainwestować w specjalne pudła. Zamiast owijać nasz towar w przypadkowe tektury i oklejać go kilometrami taśmy klejącej, przygotujmy estetyczne kartony z marką naszego sklepu lub grafiką. Standaryzacja procesu pakowania pomaga w lepszym planowaniu kosztów i podkreśla nasz profesjonalizm.
Oto karton, w jakim towar otrzymują klienci amerykańskiego sklepu z torebkami i akcesoriami damskimi Black Bag:
2. Daj klientom darmowe próbki
Wprowadzasz nowy produkt i chcesz go wypromować? Dołącz jego próbki w kolejnych przesyłkach. Pozytywnie zaskoczysz w ten sposób klientów, niektórzy pewnie zdecydują się też na zakup – pamiętaj jednak, żeby próbka wiązała się z główną przesyłką. Dzięki temu uzyskasz lepszy efekt.
Problem tej techniki polega na tym, że nie każdy towar można przedstawić w postaci próbki. O ile nie ma problemu w przygotowaniu np. perfum, to np. buty trekingowe mogą być problematyczne. W drugim przypadku można jednak pokusić się np. o dołączenie impregnatu, czy innej przydatnej rzeczy związanej z naszą ofertą.
3. Niezadowolony klient? Wyślij mu gratis!
Klient jest niezadowolony po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie? Obróć jego negatywną opinię na Twoją korzyść i wyślij mu dodatkową rzecz. To sprawdzony sposób dużych korporacji i firm z rozwiniętymi działami marketingu i public relations. Może to być wspomniana wcześniej próbka, gadżet reklamowy lub pełnowartościowy towar. Nie zapomnij o dołączeniu wyjaśnienia i przeprosin.
4. Dołączaj ulotki
W paczce z towarem zostało jeszcze miejsce? Umieść w niej ulotki i broszury produktów, jakie sprzedajesz. Dzięki temu bezpłatnie zareklamujesz swoją ofertę. Pamiętaj jednak o tym, żeby wpasować się w gust i potrzeby klienta – tylko tak dopasowane treści odniosą odpowiedni sukces. Możesz też reklamować swój sklep, np. przedstawiając ofertę promocyjną, czy wyprzedaż towaru.
5. Personalizuj wiadomości
Twój klient chce poczuć się wyjątkowo. Musi wiedzieć, że jest dla Ciebie ważny – najlepiej, gdybyś do każdego kupującego podchodził tak, jakby był on Twoim jedynym klientem. Mimo, że sprzedawca internetowy nie ma fizycznego kontaktu z konsumentem, to jednak istnieją sposoby na zbliżenie się do niego. Dobrym sposobem jest dołączanie odręcznie napisanej wiadomości, która na pewno pozytywnie zaskoczy Twojego klienta. Możesz je pisać do stałych klientów dokonujących regularnych zakupów – podziękuj im za wybranie Twojego sklepu. Takie „listy” nie muszą być długie ani rozbudowane – wystarczy kilka słów, które pokażą Twoje zaangażowanie.
6. Wysyłkę wyceniaj indywidualnie
Klienci uwielbiają darmową przesyłkę. Używając tego narzędzia możesz zwiększyć konwersję odwiedzających na kupujących i skłonić ludzi do ponownych zakupów.
Nie oznacza to jednak, że powinieneś oferować darmową wysyłkę każdemu klientowi – wręcz przeciwnie – powinna to być nagroda tylko dla wybranych. Przeanalizuj profile kupujących i oceń, któremu warto zaproponować bezpłatną przesyłkę. Zacznij od stałych klientów, którzy najbardziej docenią Twój gest.
Przedstawione wyżej zabiegi mogą zabierać pieniądze i czas, ale jednocześnie mogą dać bardzo pozytywne rezultaty. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, wypróbuj tylko niektóre, na ograniczonej grupie klientów. W ten sposób odkryjesz najlepsze i najbardziej opłacalne działanie dla Twojego sklepu.
Wpis powstał w oparciu o tekst z portalu practicalecommerce.com