Ministerstwo Finansów dokłada wszelkich starań, żeby informacje dotyczące prawa podatkowego były coraz łatwiej dostępne dla każdego podatnika. Kiedy potrzebujemy specjalistycznej wiedzy na jakiś temat, najlepiej czerpać ją z wiarygodnego źródła. Dowiedz się, jak uzyskać bezpłatną odpowiedź eksperta w niespełna 10 minut!

Na administrację podatkową składają się organy i instytucje, których zadaniem jest rejestracja podatników, kontrola i pobór, a także egzekucja zobowiązań podatkowych. Administracja zajmuje się także dochodzeniami w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe. Jej głównym celem jest prowadzenie polityki podatkowej w skuteczny, sprawiedliwy i wydajny sposób.

Bądź świadomym podatnikiem

Administracja podatkowa w Polsce przechodzi proces modernizacji, który ma na celu wcielenie w życie nowoczesnego podejścia do problemu interakcji pomiędzy administracją i jej klientami. Podejmowanie kroków ku usprawnieniu komunikacji z podatnikami pozwoli poszerzyć zakres usług podatkowych oraz wpłynie na poprawę ich jakości. Dowodem na to, że administracja wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom obywateli Rzeczpospolitej Polskiej, jest uruchomienie infolinii Krajowej Informacji Podatkowej oraz wyszukiwarki pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Każdy, kto ma jakiekolwiek braki informacyjne dotyczące podatków, może skorzystać z bezpłatnej porady profesjonalisty. Jeśli masz wątpliwości dotyczące sposobu stosowania prawa podatkowego, spróbuj najpierw określić podatek, którego dotyczy pytanie. Informacje zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, KIP, Izby Skarbowej i Urzędu Skarbowego mogą okazać się przydatne podczas definiowania problemu. Nie musisz wypełniać żadnych dokumentów ani płacić za telefoniczną poradę. Płacisz jedynie za połączenie telefoniczne, zgodnie ze stawką ustaloną przez twojego operatora.

Jak przebiega procedura rozmowy telefonicznej?

Po powitaniu rozmówca wybiera jedną z czterech usług infolinii KIP dotyczących: zeznań podatkowych osób fizycznych, informacji podatkowych, e-deklaracji oraz potwierdzenia numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej. Lista wyboru zapowiedzi głosowych powstała w oparciu o kryterium najczęściej zadawanych pytań. Zapytania związane z procedurami podatkowymi należy kierować do grupy powiązanej z określonym podatkiem.

Kolejny etap polega na połączeniu z właściwym konsultantem i na ewentualnym przełączeniu rozmowy do eksperta. Gdy specjalista nie zna odpowiedzi na postawione mu pytanie, uzyskuje ono status pytania odroczonego. Jeśli skontaktujemy się z biegłym w prawie podatkowym za 7 dni, wyjaśni nam dane zagadnienie.

Dzień dobry, mam pytanie…

Na stronie internetowej zamieszczane są miesięczne raporty z funkcjonowania KIP. We wrześniu br. do infolinii zostało skierowanych łącznie 114 553 pytań. Najwięcej pytań i wątpliwości dotyczyło podatku PIT oraz podatku VAT. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy zwiększenie liczby połączeń z konsultantami KIP.

Podajemy numery telefonu na infolinię KIP czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00.

  • Z tel. stac.: 801 055 055
  • Z tel. kom.: (22) 330 0330
  • Z zagranicy.: +48 22 330 0330

Więcej informacji na stronie internetowej: www.kip.gov.pl