Poniżej przegląd wiadomości ze świata ecommerce w 1 tygodniu grudnia 2013 r.:

Trendy e-commerce

Prezenty z Ameryki

Wielkimi krokami zbliża się święto zakupów: Czarny Piątek. W zeszłym roku Amerykanie wydali w tym dniu rekordowy miliard dolarów na zakupy w sieci. Z tej okazji korzystają coraz częściej również Polacy. Przyciągają ich  głównie duże rabaty oraz atrakcyjny kurs dolara, oscylujący w granicach 3 złotych. Niestety, na kupujących czekają również utrudnienia: konieczność zapłaty cła, długi czas dostawy oraz niepewna gwarancja.

żródło: inwestycje.pl

Historia e-commerce w pigułce

Fenomen spółek e-commerce, takich jak Expedia.com, Priceline.com, Ocado, czy w końcu Goupona, dobrze obrazuje ewolucję technologicznego rynku inwestycyjnego. Początkowy okres jego rozwoju, czyli koniec XX i początek XXI wieku – obejmował przede wszystkim rozwój modeli biznesowych opartych o tzw. „content”, czyli np. portali internetowych. Kolejny etap ewolucji to rozwój sieci społecznościowych, który nastąpił w połowie pierwszej dekady  XXI wieku. Rynek ten został całkowicie zdominowany w skali globalnej przez Facebooka, którego pozycja na ten moment jest niezagrożona. Obecnie mamy do czynienia z hossą na rynku e-commerce, związaną z jego globalizacją oraz upowszechnieniem sprzedaży przez internet nowych kategorii produktów.

źródło: www.forbes.pl

Paczka z nieba

Gdy szef Amazonu, Jeff Bezosa, ujawnił, że jego firma pracuje nad nową formą dostawy w postaci desantu powietrznego, wszyscy zachwyciliśmy się skróceniem czasu dostawy do godziny zegarowej. Jednak nie nastąpi to tak szybko, jakbyśmy chcieli – szef Amazonu stwierdził, że na wdrożenie powietrznej paczki potrzeba co najmniej 4 lat. Jak twierdzi Bezos, co ósma przesyłka realizowana  przez Amazon mogłoby załapać się na transport powietrzny. Zanim do tego dojdzie, prawo czekają rewolucyjne zmiany: dopuszczenie do ruchu powietrznego dronów wymaga także zupełnie nowych systemów zarządzania i może być skrajnie niebezpieczne, jeśli nie zachowa się szczególnych środków ostrożności.

źródło: www.mensis.pl

Reklama i marketing

Zbadali badania marketingowe

Co 9 marketingowiec zatrudniony w polskim przedsiębiorstwie uważa, że badania marketingowe pogłębiają wiedzę o potencjalnych i rzeczywistych klientach firmy, jednak tylko co 10 firma kiedykolwiek zleciła taką usługę. Wnioski wyciągnięte z badania stanowią skuteczną rekomendację dla kadry zarządzającej, a także pozwalają podejmować lepsze decyzje dotyczące bieżącego funkcjonowania organizacji. Mimo tak pozytywnego postrzegania tego narzędzia, połowa respondentów nie uważa jednak badań za rozwiązanie innowacyjne oraz nie widzi konieczności ich zlecania. Wizerunek badań marketingowych w Polsce przeprowadziła  agencja brandingowa MorrisMarlowe.

 źródło: www.mensis.pl

Lubimy odzież i telefony

Wśród polskich marek na Facebooku największe zaangażowanie użytkowników potrafią wywołać brandy odzieżowe i telekomunikacyjne, z kolei banki udostępniają najmniej zdjęć, a najwięcej filmów wideo – wynika z raportu firm Sotrender i Mindshare. Telekomunikacja, żywność oraz IT/elektronika to kategorie, z których marki mają największą liczbę fanów. Najwyższy wzrost liczby osób, które polubiły fanpage’e marek i firm odnotowała kategoria IT/elektronika. Zaraz za nią znalazła się kategoria napoje.

źródło: www.wirtualnemedia.pl

Wesołych zakupów!

Święta to dobry moment, by przyciągnąć do sklepu nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że system sklepu powinien być przygotowany na zwiększający się ruch. Od kilku lat coraz popularniejsze stają się skalowalne rozwiązania, dające możliwość szybkiego i stosunkowo taniego zwiększenia wydajności sklepu, co zapobiegnie zbytniemu przeciążeniu systemu. Dla sprawnej realizacji zamówień nie mniej istotne jest samo oprogramowanie sklepu internetowego. Pomocne są także dodatkowe aplikacje pozwalające na łączenie się systemu sklepu z innymi modułami używanymi w firmie, pozwalającymi np. na automatyczne generowanie faktu za dokonane zakupy, czy rejestrowanie zamówień.

źródło: www.serwisy.gazetaprawna.pl

Statystyki e-commerce

Zbliża się boom na rynku e-commerce

W Polsce jest najwięcej e-klientów- tak ocenia firma Gemius, która wzięła pod lupę ruch sprzedaży elektronicznej m.in. w krajach Europy Środkowej. W sierpniu co ósmy polski internauta zajrzał na strony związane z elektronicznym handlem (sklepy online, aukcje internetowe, porównywarki cen i zakupy grupowe). Tymczasem np. w Czechach i na Słowacji tylko połowa  internautówzajrzała na strony z branży e-commerce. A to jeszcze nie koniec: specjaliści przewidują, że boom na rynkach e-commerce jest dopiero przed nami.

źródło: www.forbes.pl

Nadchodzi era smartshoppingu

W ciągu kliku najbliższych lat w Polsce dokona się technologiczny przełom, który sprawi, że znacznie więcej osób będzie korzystało ze smartfonów niż laptopów. Temu wyzwaniu starają się sprostać sklepy internetowe i platformy handlowe oraz banki przygotowując aplikacje do kupowania i płacenia przez urządzenia mobilne. Jak wynika z raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU, w Polsce do końca roku w użyciu będzie 8 mln smartfonów, czyli o 2 mln więcej niż przed rokiem. Specjaliści prognozują, że za 2-3 lata zakupy dokonywane będą głównie przez smartfony.

źródło: www.wirtualnemedia.pl

Wydarzenia e-commerce

Wybierasz się na konferencję?

III odsłona Konferencji Ecommerce Trends odbędzie się w lutym 2014 na Stadionie Narodowym. Podczas dwóch dni konferencji zostaną zaprezentowane najciekawsze projekty ecommerce, najnowsze dane dotyczące rynku czy najbardziej nowatorskie usługi dla tego segmentu. Spotkanie dedykowane jest przedsiębiorcom działajacym w obszarze ecommerce jak rownież tradycyjnego handlu, będące okazją do zapoznania się z najbardziej innowacyjnymi trendami w tej branży. Biorąc udział w konferencji, zdobędziesz praktyczną wiedzę, jak rozwijać własny biznes poza tradycyjnymi kanałami oraz nawiążesz unikalne kontakty branżowe.

źródło:  www.2014wiosna.ecommercetrends.pl

Znamy laureata “e-Commerce Polska Awards 2013”

Sklep internetowy empik.com otrzymał nagrodę e-konsumentów w kategorii “Najlepsza obsługa klienta” w konkursie “e-Commerce Polska Awards 2013”. To pierwsza edycja konkursu dla sklepów internetowych, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. E-sklepy nadesłały ponad 100 zgłoszeń, w ocenianych przez jury w kategoriach brandingowych i sprzedażowych. O wyrażenie opinii zostali także poproszeni e-konsumenci. W kategorii “Najlepsza obsługa klienta” empik.com został oceniony najwyżej wśród sklepów średnich i dużych.

źródło: www.eventy.ecommercepolska.pl

Co piszczy w … ecommerce – prasówka 1 tydzień grudnia 2013 r.
5 votes, 1.00 avg. rating (32% score)