Nowinki e-commerce
Nowe narzędzie od optymalizacji kampanii sprzedażowych
Agencja mediowa K2 Media wprowadza narzędzie AdStock służące do optymalizacji kampanii sprzedażowych reklamujących oferty sklepów internetowych. AdStock jest kompatybilnym z Google AdWords skryptem umożliwiającym skorelowanie kampanii ze stanem magazynu. Jeśli okaże się, że reklama kieruje użytkownika na stronę produktu, który chwilowo jest niedostępny, skrypt przenosi budżet na produkty, które są dostępne na stanie.
źródło: wirtualnemedia.pl
E-commerce pnie się na wyżyny
Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100 proc. rocznie.Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w ilości przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.
źródło: mensis.pl
Prawo dla sklepu
Prawo e-commerce po europejsku
W minionym tygodniu upłynął termin uchwalenia i ogłoszenia w państwach członkowskich UE nowych przepisów o prawach konsumentów. Największe zmiany czekają e-handel. Zgodnie z unijną dyrektywą konsumenci będą mieli więcej czasu na odstąpienie od zakupu i zwrot towaru. Przepisy są bardzo szczegółowe i mogą utrudnić działalność niektórym e-sklepom. Zmiany powinny wejść w życie za pół roku. Nowelizacja przepisów wynikająca z implementacji dyrektywy europejskiej wprowadza szereg zmian, które są dla e-biznesu korzystne, a w każdym razie wyjaśniają sytuację i wprowadzają większą pewność prawa.
źródło: wirtualnemedia.pl
Statystyki e-commerce
Spowiedź e-klientów
Wystawianie niesprawiedliwych komentarzy na temat sklepu pod wpływem impulsu, nie czytanie regulaminu, czy zasad wysyłki towaru – to główne grzeszki polskich e-klientów. Choć jako Polacy coraz częściej kupujemy w Internecie (83% ankietowanych), to ciągle jeszcze zachowujemy się tak, jakby nie obowiązywała nas etykieta. Negatywny komentarz dla sprzedawcy, gdy klientka kupiła produkt, a później znalazła go w innym miejscu za połowę ceny, nikogo już nie dziwi – przekonują pracownicy e-sklepów. W takich sytuacjach najważniejsze to zachować dystans, znać zapisy regulaminu i nie poddawać się presji.
źródło: mensis.pl
Rekordowa liczba wysłanych paczek
W minionym tygodniu Świąteczny Barometr Poczty Polskiej wyniósł 165,51 proc. co oznacza, że Polacy wysłali o 65 proc. więcej paczek, niż zwykle. To znacznie więcej, niż w najlepszym przedświątecznym tygodniu rok temu. Polacy nigdy nie wysyłali tylu paczek co teraz. Rekordy to przede wszystkim efekt stale rosnącego rynku e-commerce. Coraz więcej osób przekonuje się do tej wygodnej i tańszej formy robienia zakupów. Widać też, że Polacy wiedzą, że by bez obaw otrzymać przesyłkę przed świętami, zakupy w sieci trzeba robić wcześniej niż w tradycyjnych sklepach.
źródło: mensis.pl
Reklama i marketing
Wiemy, jak dotrzeć do kientów
Newslettery i komunikaty w social media informujące o rabatach, specjalnych promocjach oraz darmowej dostawie – tak najczęściej wygląda promocja świąteczna sklepów internetowych. Z badania wynika, że najczęściej w promocjach świątecznych wykorzystywane są portale społecznościowe (22%) oraz email marketing (19%). Na trzecim miejscu uplasowały się działania SEO oraz kampanie banerowe (14%). Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów. W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing.
źródło: mensis.pl
Trendy roku 2013
Jednym z najszybciej rozwijających się trendów w naszej branży jest performance marketing, czyli kampanie nakierowane na efekt sprzedażowy lub bliski sprzedażowemu (leady). Dla firm kluczowa jest optymalizacja tego typu kampanii, bo to one najprecyzyjniej potrafią dotrzeć do grup docelowych. Drugi ważny trend to powrót do komunikacji obrazkowej. Widać to nie tylko przez pryzmat rozwoju takich serwisów jak Instagram czy Pinterest. Coraz więcej firm na samym Facebooku komunikuje się z użytkownikami graficznie.
źródło: wirtualnemedia.pl
Wydarzenia e-commerce
Polski TransAtlantic
To był ważny rok dla działającej od 20 lat, polskiej marki bieliźniarskiej Atlantic. Jej sieć w Polsce powiększyła się o 10 salonów. Firma rozwinęła też sprzedaż na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Rosji i na Ukrainie, gdzie powstało łącznie 50 sklepów. Na całym świecie Atlantic ma ponad 200 salonów. W przyszłym roku na całym świecie chce otworzyć kilkadziesiąt lokalizacji. W 2013 roku firma rozpoczęła rebranding swoich salonów – zmieniła ich wnętrza, tak aby odpowiadały wizerunkowi marki m.in. w łódzkiej Manufakturze i Poznań City Center.
źródło: mensis.pl
Wspominamy wydarzenia mijającego roku
Zakup Wirtualnej Polski przez Grupę o2 był jednym z największych wydarzeń w branży e-commerce. W końcu doszło do konsolidacji na rynku portali. Big data została okrzyknięta porażką roku – dużo się o tym mówiło i pisało, ale eksperci nie dostrzegają konkretnego wykorzystania w reklamach. Specjaliści skrytykowali również wprowadzenie ustawowego informowania o cookies i bombardowanie internautów ostrzeżeniami przez serwisy.
źródło: wirtualnemedia.pl
Nie będzie pachniało jak w Marionnaud
Koncern A.S. Watson Group (ASW) po długich i wnikliwych analizach zdecydował o zamknięciu perfumerii Marionnaud w Polsce. Firma planuje skoncentrować swoje działania na innych rynkach Europy Centralnej (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia), gdzie posiada znaczący udział w rynku i rozpoznawalność marki. Obecnie na terenie Polski znajdują się 22 perfumerie Marionnaud. Firma przewiduje zakończyć cały proces w pierwszym kwartale 2014. Krok ten jest częścią planu optymalizacji portfela sklepów w Europie Centralnej, polegającego na otwieraniu nowych oraz przebudowie istniejących perfumerii w lokalizacjach o dużym potencjale, a jednocześnie na zamykaniu tych, które nie spełniają przyjętych założeń.
źródło: retailnet.pl