Jedną z trudniejszych, a jednocześnie najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć osoba decydująca się na prowadzenie własnego sklepu internetowego jest wybór oprogramowania. Możliwości jest wiele, jednak każda z nich stanowi inny „pakiet korzyści”. Dla początkujących przedsiębiorców korzystnym wyborem będzie sklep internetowy SaaS. Software as a Service, czyli oprogramowanie oferowane jako usługa jest najbardziej kompleksowym rozwiązaniem pozwalającym na oddanie sklepu internetowego w ręce ekspertów. Dlaczego warto zdecydować się na sklepu online w abonamencie?

1. Niskie koszty

Mały budżet? Nie szkodzi! Sklep internetowy na abonament nie wiąże się z wysokimi kosztami początkowymi, tak naprawdę potrzebujesz niewiele, aby wejść na rynek. Można to porównać np. do kredytu, za oprogramowanie płacisz co miesiąc w formie rat, które nie obciążają Twojego budżetu firmowego, gdyż to Ty wybierasz opcję i pakiet, z którego chcesz skorzystać w oparciu o swoje możliwości finansowe.

Koszty abonamentu dla SaaS to kwoty już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. W cenie masz praktycznie wszystko, czego potrzebujesz – platformę sprzedażową, pomoc techniczną ekspertów, integracje z systemami płatności online, z kurierami, porównywarkami cen, platformami aukcyjnymi (np Allegro, Amazon, eBay), narzędzia marketingowe, hosting, grafikę, domenę oraz inne ważne dodatki. Na początek dla osoby rozpoczynającej przygodę z e-commerce rekomenduje się rozwiązania SaaS celem przetestowania niskim kosztem modelu i potencjału biznesowego swojego pomysłu na e-sklep.

2. Łatwa sprzedaż, gdziekolwiek jesteś

Korzystając ze sklepu internetowego opartego o model SaaS nie martwisz się o zaplecze technologiczne, ponieważ usługodawca zatrudnia własnych specjalistów, którzy codziennie dbają o kondycję i rozwój oprogramowania. W sklepie na abonament za zarządzanie serwerami i prowadzenie prac administracyjnych odpowiedzialny jest usługodawca. Płacąc niewielki abonament zapewniasz swojemu biznesowi bezpieczeństwo i stały rozwój, a to wszystko bez konieczności zatrudniania sztabu osób, powiększania przestrzeni biurowej i ponoszenia niewygodnych kosztów. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy – zajmujesz się tylko sprzedażą.

W dodatku możesz zarządzać swoim sklepem internetowym z każdego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do Internetu. Oprogramowanie typu SaaS jest udostępniane użytkownikom poprzez Internet, dzięki czemu, masz stały dostęp do swojego panelu sprzedawcy, gdziekolwiek jesteś.

3. Szybki start

Platformy typu SaaS pozwalają na szybkie i sprawne stworzenie sklepu zawierającego już zestaw najważniejszych narzędzi do prowadzenia sprzedaży. Sklep internetowy SaaS otworzysz w zaledwie kilka dni.

Dzięki integracji sklepu internetowego z hurtownią internetową możliwe jest natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży. W łatwy i szybki sposób zatowarujesz swój e-sklep poprzez integrację z hurtowniami. Integracją z hurtownią nazywamy automatyczne zamieszczenie produktów hurtowni w e-sklepie razem z ich opisami i zdjęciami. Produkty są pobierane z wybranej hurtowni w postaci tzw. pliku XML lub CSV.

Nie musisz tracić czasu na wgrywanie po kolei każdego produktu do swojego e-sklepu. Otrzymujesz od hurtowni wysokiej jakości zdjęcia produktowe oraz opisy produktów – nie musisz poświęcać swojego czasu na ich przygotowanie. Umieszczanie profesjonalnych zdjęć i opisów produktów pozwoli Ci zyskać wiarygodność w oczach klientów i napędzi sprzedaż.

4. Bezpłatne wsparcie dla początkujących

Początkujący przedsiębiorca bardzo często potrzebuje wsparcia, ma wiele pytań nie tylko na etapie tworzenia sklepu online. Niekiedy wątpliwości pojawiają się w trakcie jego prowadzenia. Mając sklep internetowy na abonament jednocześnie masz możliwość skorzystania ze wsparcia ekspertów, którzy pomogą rozwiązać bieżące problemy, udzielą cennych wskazówek i tym samym pomogą Ci skuteczniej zarządzać swoim e-biznesem.

W ramach opłaty abonamentowej za sklep masz zapewnione wsparcie techniczne – możesz w każdej chwili zwrócić się z pojawiającymi się problemami czy wątpliwościami do specjalistów. Otrzymasz pomoc w wygodnej dla Ciebie formie kontaktu – m.in. przez telefon, mail, live chat. Support techniczny pomaga w konfiguracji sklepu i odpowiada na bieżące pytania klientów.

5. Łatwe dotarcie do klienta

Czy dostrzegasz różnicę pomiędzy firmami reklamującymi się tylko w telewizji, a tymi, które oprócz spotów reklamowych w tv i Internecie, są obecne na banerach ulicznych, w radio i prasie? Sklep internetowy na abonament ma możliwość rozszerzenia go o sprzedaż innymi kanałami, jak Allegro, eBay, Ceneo, internetowe domy handlowe typu Domodi. Im jesteś bardziej aktywny i widoczny, tym również bardziej rozpoznawalny. Wieloma kanałami w łatwy sposób dotrzesz do szerszego grona klientów.

Dzięki skorzystaniu z gotowego oprogramowania uzyskujesz duże możliwości w budowaniu wizerunku swojego e-sklepu oraz pozycji w wyszukiwarce Google m.in. poprzez wsparcie dla SEO w swoim e-sklepie, obsługę kuponów i kodów rabatowych, korzystanie z modułu bloga, wysyłki newslettera do klientów. Funkcjonalności oferowane przez gotowe oprogramowanie pozwalają na łatwe i skuteczne prowadzenie polityki marketingowej sklepu i kierowanie atrakcyjnych ofert do klientów.

6. Wygodne funkcjonowanie

Sklep internetowy Saas umożliwia połączenie się z systemami płatności online, firmami kurierskimi, porównywarkami cen, a także portalami aukcyjnymi takimi jak Allegro, Amazon, Ebay. Gotowe oprogramowania dla sklepów internetowych takie jak www.RedCart.pl oferują w jednym miejscu wszystko, co może się przydać przy sprzedaży w sklepie internetowym. Prowadzenie biznesu internetowego na gotowym oprogramowaniu jest wygodnie zautomatyzowane. Sklep funkcjonuje i generuje zyski, nawet gdy Ty odpoczywasz.

Gotowe oprogramowania dostarczają również wiele dodatkowych narzędzi, dzięki którym można sporządzać np faktury VAT, czy też tworzyć listy przewozowe przy pomocy Panelu Administracyjnego w e-sklepie.

7. Piękny wygląd e-sklepu, który sprzedaje

Spraw, aby zakupy w Twoim sklepie internetowym stały się przyjemnością, a klienci chętnie do niego powracali. Wspólnie z grafikami i specjalistami od wizerunku platformy oferujące gotowe oprogramowanie dla e-sklepu tworzą nowoczesną kreację graficzną, odpowiednią do branży. Istnieje również możliwość korzystania z darmowych szablonów graficznych lub samodzielnego wprowadzania zmian poprzez edycję plików CSS.

W sprzedaży ważna jest również wersja mobilna Twojego sklepu internetowego, która pozwoli na kompleksową sprzedaż na każdym urządzeniu mobilnym. Dokonywanie zakupów na urządzeniach mobilnych to nie tylko dynamicznie rosnący kanał sprzedaży, ale przede wszystkim wygoda dla Twojego klienta. Coraz więcej osób ceni sobie możliwość szybkiego dokonywania transakcji na tabletach i smartfonach. Jest to doskonała okazja do dotarcia do kolejnej, potencjalnych grupy klientów.

Nowoczesny sklep internetowy Saas, który pozwala efektywnie prowadzić sprzedaż to nie tylko wersja RWD na urządzenia mobilne i estetyczna pod względem wyglądu grafika. To także szereg rozwiązań, dzięki którym Twój sklep szybciej się wczyta, zajmie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google oraz skuteczniej nakłoni klientów do zakupu. Nowoczesne maski graficzne dla sklepów internetowych oferowane są przez platformy dostarczające oprogramowania w modelu SaaS. Takie maski graficzne umożliwiają korzystanie z nowoczesnych narzędzi sprzedażowych, takich jak moduł kolekcje, moduł dostaw, okna pop-up, graficzne prezentacje opcji produktowych, nowe filtry i reguły rabatowe.

8. Bezpieczeństwo zakupów

Tak samo jak sklep tradycyjny – sklep internetowy musi być odpowiednio zabezpieczony. Wszelkie dane dotyczące zamówień oraz klientów dokonujących zakupów powinny być bezpieczne jak w banku.

Platformy oferujące sklepy na abonament zapewniają wysokie bezpieczeństwo dzięki szyfrowaniu SSL stosowanym w bankach. Dzięki stosowaniu certyfikatu SSL, który jest obecnie najbezpieczniejszym sposobem ochrony danych, wszelkie połączenia, przesyłanie danych oraz dokonywanie płatności online są skutecznie zabezpieczone.

W sklepach internetowych na gotowych oprogramowaniach dba się również o politykę prywatności, politykę cookies i przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
Sklepy internetowe w modelu SaaS instalowane są zwykle na serwerach wysokiej klasy, które są monitorowane przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, a codzienne tworzenie kopii zapasowej danych eliminuje ryzyko ich utraty.

9. Perspektywy rozwoju

Oprogramowania na abonament są nieustannie doskonalone oraz wzbogacane o nowe funkcjonalności. Korzystając z nich jako pierwszy masz szansę wdrożyć je w swoim sklepie. Eksperci non stop pracują nad usprawnianiem systemu, aby jego użytkownicy zawsze mieli możliwość korzystania z najnowszych i najskuteczniejszych rozwiązań. SaaS charakteryzuje się tym, że usługodawca zapewnia cykliczne aktualizacje sklepu internetowego. Możesz skupić się na sprzedaży, a Twój sklep jest zawsze przystosowany do aktualnych trendów.

Kiedy Twój sklep internetowy się rozwija, to aby obsłużyć wzmożony ruch i rosnącą liczbę zamówień potrzebuje większej mocy obliczeniowej. W przypadku SaaS nie stanowi to przeszkody. Wystarczy, że usługodawca uruchomi odpowiedni serwer, a Twój sklep płynnie i niezauważalnie wskoczy na wyższy bieg. Natomiast w przypadku kiedy większa moc obliczeniowa nie jest Ci potrzebna, bo np. sprzedajesz produkty sezonowe, to możesz wrócić do poprzedniego stanu. Dzięki temu kontrolujesz swoje koszty, a wszystko odbywa się błyskawicznie, bez konieczności przeprowadzania kosztownych migracji i przestojów w pracy Twojego sklepu internetowego.

10. Postaw na gotowe rozwiązania!

Nie musisz wiedzieć wszystkiego. Każdy jest dobry w czymś innym i nie musi znać się na wszystkim. Gdyby tak było, nie istniałby handel i branża usługowa – bylibyśmy samowystarczalni. Decydując się na sklep online z gotowym oprogramowaniem typu RedCart oszczędzasz czas i minimalizujesz ryzyko popełnianych błędów.
Otrzymujesz gotowe rozwiązanie bez konieczności samodzielnego wdrażania poszczególnych narzędzi.