5 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się zorganizowana przez Shoplo.com największa konferencja dla e-sprzedawców w Polsce – Ecommerce Day. Była to już druga edycja wydarzenia, która w tym roku zakończyła się jeszcze większym sukcesem. W evencie wzięło udział ok. 300 właścicieli e-sklepów oraz kolejny 1000 poprzez transmisję online. Ecommerce Day zyskało także ogromny rozgłos w social mediach, plasując się wśród najpopularniejszych trendów na Twitterze.

Podczas konferencji uczestnicy zdobyli praktyczne porady od przedstawicieli takich firm jak Google, Twitter, PayPal, Shoplo, Allegro czy Groupon. Prelegenci zdradzili m.in, jak doręczać konsumentom zadowolenie, jak zarabiać na mobile’u, jak sprzedawać więcej dzięki marketplace’om oraz co należy mierzyć w ecommerce. Teraz ta wiedza dostępna jest także dla Ciebie, ponieważ Shoplo udostępniło materiały z konferencji w Akademii Ecommerce. Materiały są całkowicie darmowe. Zobacz je już teraz >>

Podczas tegorocznego EDP odbyła się także premiera wielu nowości, m.in.:

  • Omnisale – narzędzia do wielokanałowej sprzedaży, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprzedawać więcej, zarządzając wszystkim w jednym miejscu
  • Spinacz.pl – narzędzia do optymalizacji procesów posprzedażowych w ecommerce
  • Shoplo Płatności – pierwszego systemu płatności wbudowanych bezpośrednio w platformę (wraz z możliwością płacenia w sklepach Shoplo Bitcoinami)
  • Shoplo mPos – systemu do aktualizacji stanów magazynowych live oraz rejestrowania sprzedaży i klientów podczas eventów offline

Uczestnicy bardzo zaciekawili się opisywanymi nowościami i z chęcią dyskutowali o nich podczas przerw. Jak mówi Agnieszka Lekszycka, Marketing Manager Shoplo.com, Feedback zebrany od uczestników po konferencji pokazał, że udało nam się spełnić nasze założenia: właściciele e-sklepów zdobyli masę praktycznych wskazówek oraz z chęcią wymieniali się swoimi doświadczeniami z innymi e-sprzedawcami.

Ecommerce Day zostało rzeczywiście bardzo przychylnie ocenione przez uczestników,
którzy podkreślali praktyczny wymiar konferencji. Andrzej Basiukiewcz, właściciel sklepu Pole Na Stole stwierdził: Z EDP wyszedłem z kilkudziesięcioma gotowymi do wdrożenia w moim sklepie pomysłami. Tylko prawdziwe rady od praktyków ecommerce. Zero teoretyzowania.

Również prelegenci chwalili sobie udział w wydarzeniu: Ecommerce Day Poland to dzień, który powinien mieć wpisany w kalendarzu każdy kto zajmuje się e-handlem. Po drugiej edycji zastanawiam się jak mogło zabraknąć mnie na pierwszej i już czekam na kolejną. Zastrzyk świetniej wiedzy i mnóstwo ciekawych informacji zarówno dla doświadczonych jak i początkujących e-sprzedawców i nie tylko. – mówił po konferencji Marek Cynowski, Pełnomocnik ds. Ecommerce w Poczcie Polskiej.

Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się w 2016 roku. Już nie możemy się doczekać.

Sponsorami strategicznymi tegorocznego EDP byli: Groupon, PayU, Spinacz.pl, GetResponse, Poczta Polska oraz Retilia.