Jak wynika z badania rynku przeprowadzonego przez anglojęzyczny portal Yokpo i bigcommerce.com, kupujący w sieci różnią się od klientów tradycyjnych kilkoma cechami. Niektóre zachowania są naprawdę zaskakujące i mogą wpłynąć na opracowywanie strategii rozwoju sklepu. Wszystkie dane pochodzą z realnych transakcji sklepów internetowych
Oto trzy najbardziej zaskakujące fakty:
- Kupujący chętniej dzielą się pozytywnymi opiniami na temat produktów.
- Sklepy sprzedające droższe produkty odnotowują wyższy zysk.
- Opinie i recenzje dodawane są najczęściej podczas weekendów (ale zakupy dokonywane są chętniej w ciągu tygodnia).
Jakie mają znaczenie dla prowadzącego sklep te informacje? Oto garść sugestii, które mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.
1. Ludzie częściej rozmawiają o rzeczach, które im się podobają.
Okazuje się, że kupujący w sieci wolą dzielić się pozytywnymi wrażeniami, a stereotypowe myślenie o tym, że krytyka jest popularniejsza nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Dane pokazują jasno, że w mediach społecznościowych dzielono się pozytywnymi opiniami o wiele częściej, niż ocenami najniższymi.
Co to oznacza dla Twojego sklepu?
To dobre wieści dla sprzedających w sieci. Jeśli ludzie najczęściej dzielą się jedynie pozytywnymi opiniami, to o wiele mniej trzeba martwić się o oceny negatywne (które czasami są nieadekwatne do stanu faktycznego). Dzięki temu możesz wprowadzać do sklepu produkty, co do których popularności nie jesteś pewny, bez strachu o upadek reputacji.
2. Niższe ceny nie oznaczają większej sprzedaży.
Taka informacja jest nieco zaskakująca, ale okazuje się, że niższa cena w Internecie nie zawsze jest lepsza. Istnieje związek pomiędzy ceną produktów oferowanych przez sklep, a liczbą przeprowadzonych transakcji. Z badań wynika, że więcej sprzedaży realizują sklepy, w których ceny produktów wynoszą ok. 800 – 1000 $, niż te gdzie ceny są o wiele niższe (80-100 $). Co ciekawe, po przekroczeniu pułapu 1000 $ za produkt liczba transakcji zaczyna spadać.
Co to oznacza dla Twojego sklepu?
Możesz skupić się na sprzedaży przedmiotów o wyższych cenach, które będą się wyróżniać jakością wykonania bądź unikatowością. Ten trend istnieje prawdopodobnie z powodu znudzenie pospolitymi i ogólnie dostępnymi rzeczami – po prostu na rynku jest za dużo podobnych produktów. Dlatego Twoje towary muszą się wyróżniać. Nie ma znaczenia, że cena będzie wyższa – i tak znajdziesz klientów.
3. Klienci nie wystawiają ocen w tym samym czasie, kiedy kupują.
Sobota to dzień, kiedy odnotowuje się najmniej sprzedaży w sklepach internetowych. Jednak właśnie w tym dniu najczęściej wystawiane są komentarze i pisane opinie na temat zakupionych wcześniej produktów. Dlaczego tak się dzieje? Prawdopodobnie dlatego, że dopiero w weekend wiele osób ma szansę przetestować nowe rzeczy i ma więcej czasu na ocenienie ich.
Co to oznacza dla Twojego sklepu?
Wiedząc, że kupujący wolą komentować zakupy w weekend niż kupować, możesz wykorzystać ten fakt dla podniesienia sprzedaży. Zaoferuj kupon zniżkowy, ważny tylko od poniedziałku do piątku, który będzie przyznawany za każdą opinię napisaną w weekend. Pamiętaj też o wysyłaniu w weekendy przypomnień zachęcających do zostawienia swojej recenzji.
Jeśli macie inne pomysły na temat wykorzystania przytoczonych danych, podzielcie się z innymi w komentarzach!