W czasach dominacji portali społecznościowych, emaile są wciąż efektywnym narzędziem marketingowym. Aby jednak w pełni wykorzystać jego potencjał, sprzedawca musi być na bieżąco ze zmianami w komunikowaniu tym kanałem.
Czy ludzie wciąż czytają emaile
Badania zachodniego The Direct Marketing Association’s (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego) pokazują, że konsumenci nadal rejestrują się, aby otrzymywać treści reklamowe przez emaile. W niektórych przypadkach konwersja kliknięć na odwiedziny sklepu osiągała poziom 5%.
Według opublikowanego raportu, konsumenci wykazują duże zainteresowanie treściami reklamowymi otrzymywanymi pocztą internetową. Jedna czwarta respondentów przeprowadzonej ankiety przyznało, że ponad połowa emaili reklamowych jakie do nich dochodzą, zawiera interesujące treści. Okazuje się, że im więcej linków znajduje się w wiadomości, tym wyższy jest poziom konwersji (liczba osób, która weszła na stronę internetową). Jednak najlepszy efekt osiąga się, jeśli w treści znajduje się tylko jedno bezpośrednie wezwanie do działania (czyli widoczny przycisk, nakłaniający do skorzystania z oferty), bez względu na liczbę linków. Konsumenci częściej otwierają również wiadomości, które mają krótsze tytuły (do 10 znaków).
Email marketing – tanio i skutecznie
Emaile reklamowe nadal są doskonałym narzędziem marketingowym które przynosi najlepsze efekty pod względem poniesionych kosztów. Narzędzia, które automatyzują proces wysyłania wiadomości, pozwalają na ograniczanie czasu, jaki poświęca się na generowanie treści. Trzeba przy tym pamiętać, że emaile, które są kierowane do konkretnych klientów i zawierają treści personalizowane (odnoszące się bezpośrednio do jednej osoby) są o wiele bardziej pracochłonne, ale generują większe zainteresowanie i bardzo przyczyniają się do wzrostu sprzedaży.
Jakie treści chcą otrzymywać klienci w emailach
Konsumenci przeczytają wiadomość w swojej skrzynce mailowej, jeśli będą przekonani, że sprzedawca zwraca uwagę na to, czego kupnem są zainteresowani. Reklamy, które są rozsyłane “na chybił trafił” uznawane są najczęściej za spam i nie wzbudzają zainteresowania. Najważniejsze jest tworzenie treści, które będą atrakcyjne dla konkretnej grupy odbiorców. Dlatego właśnie coraz większą popularnością cieszy się targetowanie behawioralne, które pozwala na zbadanie nawyków zakupowych i precyzyjne określenie najlepszych odbiorców reklam. W tym celu warto sprawdzić, jak klienci odpowiadali na poprzednie wiadomości, w jaki sposób przeglądali stronę sklepu i historię zakupów i na tej podstawie budować strategię email marketing.