Szacuje się, że już ponad połowa Polaków przynajmniej sporadycznie dokonuje zakupów w sieci. Jest to wielka szansa dla właścicieli sklepów internetowych, a jednocześnie wielkie wyzwanie – jak przyciągnąć do siebie klientów i budować ich lojalność?
Tam, gdzie duży popyt, pojawia się zazwyczaj duża podaż. Liczba sklepów internetowych rośnie w bardzo szybkim tempie. Do gry stają zarówno sprzedawcy mający doświadczenie w tradycyjnym, naziemnym handlu, jak i przedsiębiorcy, którzy cały kapitał chcą poświęcić handlowi elektronicznemu.
A skoro mowa o handlu, to oczywiście nie może się również obyć bez płatności. W tym wypadku mówimy o płatnościach elektronicznych.
Czym są płatności elektroniczne?
Płatności internetowe to wszelkie płatności za towary i usługi dokonywane za pośrednictwem Internetu. Zaliczają się do nich wszystkie transakcje dokonane za pomocą urządzeń wyposażonych w połączenie internetowe, czyli m.in. laptopów, telefonów komórkowych czy tabletów.
Płatności elektroniczne stanowią fundamentalne narzędzie handlu internetowego i jego niezbędny element. Wprawdzie część klientów wciąż preferuje płatność przy odbiorze towaru, ale coraz większy procent osób woli płacić bezgotówkowo przez Internet.
Opcji płatności internetowych jest kilka. Do tych bardziej tradycyjnych zaliczamy standardowe przelewy bankowe, jednak coraz mocniej do głosu dochodzą metody nowoczesne – płatności z wykorzystaniem wirtualnego portfela (np. PayPal) albo na zasadzie nowoczesnych systemów pay-by-link (np. PayU lub Przelewy24).
Przewagą tych nowoczesnych rozwiązań jest prostota oraz szybkość. Przy tradycyjnym przelewie bankowym klient musi samodzielnie wprowadzać wszystkie niezbędne dane do przelewu, co wiąże się z ryzykiem pomyłki. Poza tym przelew taki często dochodzi na konto sprzedawcy dopiero w kolejnym dniu roboczym, co opóźnia wysyłkę towaru.
Z kolei nowoczesne płatności internetowe automatyzują cały proces i transakcję realizuje się poprzez kilka kliknięć, a sprzedawca po paru sekundach otrzymuje informacje o dokonaniu płatności, dzięki czemu od razu może wysłać towar.
Oferowanie szerokiego wachlarza płatności elektronicznych staje się dla sklepów internetowych niejako podstawą przetrwania. Klienci cenią sobie prostotę i szybkość, a łatwość oraz intuicyjność przeprowadzenia transakcji stanowi bardzo duży atut. Nowoczesne płatności internetowe stają się powoli standardem, tak jak płatności kartami płatniczymi w sklepach.
Porównanie systemów płatności internetowych
W tym miejscu chcemy porównać kilka najpopularniejszych systemów płatności elektronicznych, które warto wykorzystać w swoim sklepie internetowym.
PayU
Aktualnie nowi klienci mogą liczyć na pierwsze 3 miesiące z prowizją 0% przy obrocie do 50 tys. zł. Po upływie 3 miesięcy warunki zależą od wysokości obrotu. Do 50 tys. zł/msc jest to 2,5% + 35 gr za transakcję, natomiast powyżej 50 tys./msc prowizja wynosi 2,2% + 30 gr. Do tego trzeba doliczyć opłatę aktywacyjną w wysokości 199 zł.
Jednak jeśli zarejestrujesz się w PayU z naszego polecenia, to opłata aktywacyjna wyniesie zaledwie 5 zł, a prowizja spadnie do 1,7%.
PayU oferuje wiele kanałów płatności, m.in. przelewy elektroniczne, płatności kartą, e-raty, PayPal, SMS Premium czy płatności mobilne.
Jeśli posiadasz sklep na Woocommerce (WordPress), to mamy bonus dla Ciebie: kliknij tutaj woocommerce payu i dowiesz się, jak za darmo podpiąć wtyczkę PayU oraz otrzymać niższe prowizje, niż te, które oferuje katalogowo Payu 🙂
DotPay
W DotPay obowiązuje system prowizyjny ustalany indywidualnie z klientem. Rejestrując się w DotPay z naszego polecenia obowiązywać Cię będą niższe prowizje:
• 1,5% dla kart płatniczych,
• 1,8% dla e-transferów,
• 0,9% dla przelewów online.
DotPay oferuje takie kanały płatności jak przelewy internetowe, płatności kartą, płatności mobilne, SMS Premium czy e-raty.
Jeśli rozważasz integrację płatności firmy Dotpay i zakładasz sklep na Woocommerce, to mamy dobrą wiadomość dla Ciebie: kliknij tutaj Woocommerce Dotpay i otrzymasz lepsze warunki oraz dowiesz się, jak podpiąć wtyczkę Dotpay za darmo w swoim sklepie internetowym.
Przelewy24
Serwis Przelewy24 Od prawie 12 lat współtworzy polską branżę e-commerce. Zapewniając swoim partnerom największy wybór metod płatności i stale poszerzając ofertę o nowe rozwiązania, wyznacza kierunki rozwoju rodzimego rynku. Najwyższą jakość usług zapewniają także stale ulepszane rozwiązania informatyczne, oraz restrykcyjna polityka bezpieczeństwa. Pomimo panującego na rynku trendu standaryzacji, serwis do każdego klienta podchodzi indywidualnie, dopasowując rozwiązania do jego potrzeb.
Specjalna oferta dla czytelników CentrumSprzedawcy.pl:
PBL: 1,6% zamiast 1,9%
E-Przelewy: 0,7% zamiast 1,9%
Karty płatnicze: 1,3% zamiast 1,9%
Żeby skorzystać z rabatu, prosimy o zarejestrowanie się pod adresem: https://panel.przelewy24.pl/rejestracja.php?a=assign_partner&idp=58659
CashBill
CashBill również działa na podstawie systemu prowizyjnego. Za e-płatności pobierana jest prowizji w wysokości 1,8%, za zwykłe przelewy prowizja wynosi 0,8%, natomiast w przypadku płatności kartą jest to 0,99%.
Jednakże przygotowaliśmy zniżki dla klientów, którzy rozpoczną współpracę z CashBill z naszego polecenia. Wówczas prowizje za e-płatności wyniosą 1,6%, za zwykłe przelewy 0,7%, natomiast za płatności kartą 0,8%.
CashBill oferuje m.in. przelewy elektroniczne, płatności kartą, przelewy walutowe, czy SMS Premium.
Paymento
W Paymento oferta dobierana jest indywidualnie do każdego klienta, w zależności od branży oraz wielkości obrotów.
Jeżeli natomiast chodzi o kanały płatności, to są to m.in. przelewy elektroniczne, płatności MO/TO, płatności kartami płatniczymi czy Bitcoin.
Tpay.com
Tpay.com pobiera 1,9% prowizji za płatności przelewem oraz do 2,5% za płatności e-transferem oraz kartami płatniczymi.
Pod kątem kanałów płatności, Tpay oferuje przelewy elektroniczne, płatności mobilne, PayPal, płatności kartą czy SMS Premium.
Porównanie płatności
PayU | DotPay | Przelewy24 | CashBill | Tpay | ||
---|---|---|---|---|---|---|
prowizje | e-transfer | 2,5% + 35gr / 2,2% +30 gr 1,7%1 | 1,9% / 1,8%2 | 1,9% / 1,5%3 | 1,8% / 1,6%4 | 1,9% |
e-przelew | 2,5% + 35gr / 2,2% +30 gr / 1,7%1 | 1,9% / 0,9%2 | 1,9% / 0,7%3 | 0,9% / 0,9%4 | 1,9% | |
Ilość kanałów e-przelewów | 30 e-transferów bankowych | 38 e-transferów bankowych | 37 e-transferów bankowych | brak danych | 40 e-transferów bankowych | |
opłata aktywacyjna | 199 zł / 5 zł1 | 10 zł | 1,5 zł | Za darmo | Za darmo | |
wypłata środków | Za darmo | Za darmo | 4x w miesiącu za darmo, każda kolejna 2 zł | Za darmo | Za darmo | |
integracje | m.in.: Allegro, PrestaShop, OpenCart, Magento, WooCommerce sprawdź więcej | m.in.: Presta Shop, Woo Commerce, Virtue Mart, Open Cart, Drupal, Magento sprawdź więcej | m.in.: Presta Shop, Magento, VirtueMart, Drupal, OpenCart, OsCommerce sprawdź więcej | m.in.: IAI-Shop, J2Store, Magento, osCommerce, Presta Shop, RedCart, Shoper, Woo Commerce sprawdź więcej | m.in.: IAI-shop, Presta Shop, Woo Commerce, Shoper, RedCart, Shoplo, Drupal, sprawdź więcej |
1 Sprawdź specjalną ofertę przygotowaną przez PayU dla użytkowników CentrumSprzedawcy.pl
2 Sprawdź specjalną ofertę przygotowaną przez DotPay dla użytkowników CentrumSprzedawcy.pl
3 Sprawdź specjalną ofertę przygotowaną przez Przelewy24 dla użytkowników CentrumSprzedawcy.pl
4 Sprawdź specjalną ofertę przygotowaną przez CashBill dla użytkowników CentrumSprzedawcy.pl
wartości podane w tabelce mogą się różnić od rzeczywistych, z powodu zmian w ofercie. W celu uzyskania dokładnych danych zalecamy bezpośredni kontakt z wybranym usługodawcą.