Facebook nieustannie stara się zapewnić administratorom fanpejdży jak najwięcej informacji, które pomogą im w precyzyjny sposób docierać do grup docelowych. Teraz jednak zdecydowali się jeszcze bardziej ułatwić im życie, udostępniając nowe narzędzie do wyszukiwania tego, co użytkownicy mówią na temat naszej firmy, produktów czy marki. Jak ma to wyglądać i co możecie na tym zyskać?
Skuteczna reklama na Facebooku
„Pieniądze bez reklamy robi się tylko w mennicy” – to zdanie zna i potwierdza chyba każdy, kto prowadzi własną działalność. Bez pokazania się swoim potencjalnym klientom i wybiegania przed szereg z kolejnymi promocjami i ofertami nawet najlepszy pomysł ma małe szanse przetrwania. Doskonale wie o tym najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, który proponuje coraz nowsze i bardziej precyzyjne formy dotarcia do grup docelowych.
Dotychczas, by dowiedzieć się co sądzą o nas konsumenci, mogliśmy stworzyć ankietę i liczyć na to, że nasi Klienci po pierwsze – w ogóle ją wypełnią, a po drugie – udzielą szczerych odpowiedzi. Ewentualnie, pozostawało nam też skrzętne przeszukiwanie najciemniejszych i najbardziej oddalonych zakątków Internetu, by wyłuskać z nich jakiekolwiek opinie czy wskazówki na temat naszej działalności. Nadszedł jednak czas, kiedy i w tej materii Facebook wychodzi na przeciw oczekiwaniom wszystkich właścicieli fanpejdży, wprowadzając nowe narzędzie.
Co o nas mówią inni?
Najnowsze ułatwienie od Facebooka będzie nosić nazwę „dane tematyczne” i sprawi, że w bardzo prosty sposób znajdziemy wszelkie informacje na temat tego, co mówią o naszych konkretnych produktach czy firmie użytkownicy Facebooka w postach, opisach zdjęć, komentarzach itp. Funkcja na razie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, jednak najprawdopodobniej niedługo pojawi się też w Polsce. Co to oznacza dla wszystkich administratorów stron na Facebooku?
Dzięki nowemu narzędziu, możliwe stanie się bardziej precyzyjne dobieranie grup docelowych, np. ze względu na osoby, które wspomniały o naszej firmie/stronie w komentarzach jedynie w sposób negatywny. Takim użytkownikom będziemy mogli zaserwować kampanię wizerunkową, by spróbować poprawić odbieranie naszej marki. Z kolei dla osób, które kupiły już nasze produkty, możemy stworzyć kampanię z propozycjami zapoznania się z pozostałym asortymentem.
Nowy wymiar planowania
Oprócz segmentowania poszczególnych grup, wreszcie w łatwy i szybki sposób dowiemy się czy użytkownicy Facebooka w ogóle o nas mówią i jeśli tak, to co i w jaki sposób. Pozwoli to na wyciągnięcie daleko idących wniosków i ustaleniu strategii marketingowej na najbliższe miesiące. Ma to ogromne znaczenie, zważywszy na fakt, że użytkownicy w komentarzach czy postach są bardziej śmiali w wyrażaniu prawdziwych opinii niż podczas wypełniania nawet najrzetelniej przygotowanych ankiet.
Dlatego administratorzy fanpejdży na Facebooku, po wprowadzeniu najnowszego narzędzia, z pewnością będą mieli dużo pracy analizując poszczególne informacje, częstotliwość ich występowania w serwisie oraz badając obecny wizerunek marki, produktów czy po prostu strony. Możemy się domyślać, że taka analiza może wpłynąć jedynie pozytywnie na przyszłość naszej działalności na Facebooku, bo tak szczegółowych i przydatnych danych jeszcze nie mieliśmy okazji wykorzystywać.
Niesie to jednak pewne zagrożenia, bo użytkownicy ww. portalu społecznościowego mogą stać się o wiele bardzo powściągliwi w wyrażaniu jakichkolwiek opinii, przez co sama idea Facebooka zgubi się gdzieś po drodze, w pogoni za jak największymi zyskami z reklam.