Odświeżanie wizerunku w świecie biznesu jest bardzo ważne, ponieważ wraz ze zmieniającymi się trendami, transformacji ulegają również potrzeby i wymagania użytkowników. Aby im sprostać, co jakiś czas należy przeprowadzić gruntowne „porządki” w świecie i otoczeniu swojej marki. Do wielu firm, które mają już to za sobą, postanowiło dołączyć PayU, czyli globalny operator płatności internetowych. Jak sami zapewniają, można zobaczyć rebranding PayU.
Rebranding Payu
Ktokolwiek co najmniej raz korzystał z systemu płatności zapewnianego przez firmę PayU, po wejściu na ich odnowioną stronę internetową od razu zauważy, że coś się zmieniło. Po pierwsze (i chyba najbardziej widoczne) – kolorystyka. Wcześniej dominował kolor niebieski, który według licznych badań jest bardzo lubianym kolorem i często stosowanym na stronach internetowych. Dlaczego? Bo kojarzy się ze spokojem i harmonią. Jak możemy zauważyć, aktualnie akcentowany jest kolor zielony, który z kolei łączony jest z takimi pojęciami, jak: odprężenie, zaufanie, bogactwo. W dzisiejszym świecie, w którym każda firma chce realizować praktyki z zakresu CSR, tj. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, można by się pokusić o stwierdzenie, że PayU chciało podkreślić również swoją dbałość o ekologię. To jednak wydaje się nieco mniej prawdopodobne, bo nie jest to globalne przedsiębiorstwo, które produkuję towary na szeroką skalę, a dostarcza nam „jedynie” użyteczny system płatności.
Po drugie, zmienił się sam układ strony. Aktualnie jest to typowy „One-Page”, czyli strona, która polega głównie na „scrollowaniu” w dół. W zasadzie wszystkie potrzebne nam informacje możemy pozyskać odwiedzając już samą stronę główną. Jest to rozwiązanie stosowane na szeroką skalę, bo takie są właśnie rynkowe trendy – prostota i minimalizm. Po co klikać i przenosić się w odległe zakamarki strony, skoro wszystko można mieć podane na tacy już od wejścia? Przecież do tego od lat przyzwyczajają nas chociażby same portale społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter).
Po trzecie, na stronie internetowej pojawiły się pewnego rodzaju animowane postacie. Nie są to co prawda typowe „brand hero”, jak Serce i Rozum od Orange, Pan Henio z Tesco czy kultowe M&M’sy, które lecą w kulki. Te postacie mają symbolizować Klientów PayU, łatwość obsługi, bezpieczeństwo i potencjalne sytuacje korzystania z ich systemów płatności. Jest to oczywiście czytelne i przejrzyste – na plus.
Czy coś jeszcze się zmieniło? Na pewno tak. Wraz ze stroną www, zmianie ulec musiał też sam Panel Klienta oraz pozostałe zakładki. Procesowi rebrandingu towarzyszą również nowe, odświeżone materiały. logotypy i grafii, co z pewnością nie pozostanie niezauważone w mediach. Dodatkowo, PayU pokusiło się o nagranie krótkiego filmu promocyjnego, który informuje Klientów czy Partnerów o tym, że właśnie odbył się taki proces.
Film promocyjny możecie zobaczyć po kliknięciu w ten link.
No dobrze, ale po co te zmiany? Jak pisze PayU – „PayU codziennie zmienia sposób, w jaki ludzie kupują i sprzedają, a dziś, zarówno dla naszych klientów, jak i użytkowników, zmieniamy się my.” Krótko mówiąc, dla Ciebie, drogi Kliencie.
Mamy też dla was instrukcję, jak za darmo zainstalować wtyczkę payu woocommerce i zintegrować bramkę płatności w swoim sklepie internetowym.
Co sądzicie o zmianie? Jak podoba Wam się nowe logo, odświeżona strona www? Jak oceniacie ten ruch i czy trudno będzie Wam się przyzwyczaić do koloru zielonego? Piszcie w komentarzach, chętnie poznamy Wasze zdanie.
Sprawdź jak będzie wyglądać twoja PayU prowizja z naszym kodem rabatowym!
Źródło: http://www.payu.pl/