Dopasowany regulamin sklepu internetowego już od 490 zł netto!

Sprawdź ofertę serwisu Prokonsumencki.pl na dopasowany regulamin sklepu internetowego. W pakiecie razem z regulaminem otrzymasz m.in. politykę prywatności i cookies oraz bezpośredni kontakt z prawnikiem. Całość przygotowana indywidualnie przez doświadczonych prawników i dostosowana do Twoich potrzeb.

Sprawdź ofertę

Regulamin sklepu internetowego to „serce” prawne każdego sklepu internetowego – powinien odpowiadać na większość pytań związanych z prowadzeniem sklepu i sprzedażą produktów. Regulamin sklepu to miejsce, w którym sprzedawca ma możliwość uregulowania praw i obowiązków stron umowy sprzedaży zawieranej w sklepie internetowym, a także ma możliwość spełnienia obowiązków informacyjnych wobec konsumentów.

Zgodny z przepisami regulamin sklepu internetowego nie tylko zabezpiecza interesy sprzedawcy przez pozwami za klauzule niedozwolone, ale jednocześnie wzmacnia zaufania klientów i ma wpływ na wzrost sprzedaży.

Jeżeli szukasz informacji na temat regulaminu sklepu internetowego, to dobrze trafiłeś. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje, które jako sprzedawca powinieneś wiedzieć.

 

Co powinien zawierać dobry regulamin sklepu internetowego

Jako sprzedawca internetowy musisz spełnić szereg obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Obowiązki te zawarte są w różnych przepisach, aczkolwiek można wskazać kilka najważniejszych ustaw, które będą miały zastosowanie w przypadku większości sklepów internetowych.

Regulamin sklepu internetowego powinien uwzględniać wymogi informacyjne wynikające co najmniej z poniższych ustaw:

  • kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  • ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.
  • ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

oraz w przypadku prowadzenia sprzedaży także przed 25 grudnia 2014 r.:

  • ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.);
  • ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm).

Po co mi właściwie regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego to dość istotny punktu projektu jakim jest sklep internetowy. Prawidłowy regulamin pozwala nie tylko zadbać o bezpieczeństwo sprzedawcy (także poprzez uniknięcie pozwów o stosowanie klauzul niedozwolonych, czy postępowań UOKiK w sprawach o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów), ale także wzmacnia jego wiarygodność w oczach klientów i oszczędza czas sprzedawcy w odpowiadaniu na kolejne pytania dotyczące reklamacji, czy zwrotów.

 

Regulamin sklepu internetowego – wzór czy dopasowany indywidualnie?

Powyższe pytanie zadaje sobie z pewnością każdy rozpoczynający działalność sprzedawca internetowy.  Przy odpowiedzi należy przede wszystkim kierować się czterema aspektami:

  1. cena – tutaj należy mieć na uwadze nie tylko sam regulamin, ale także usługi dodatkowe (jak np. monitoring pod kątem klauzul niedozwolonych) 
  2. bezpieczeństwo – tutaj warto sprawdzić doświadczenie oraz referencje autora regulaminu / wzoru regulaminu.
  3. kompleksowość – regulamin sklepu to nie tylko warunki umowy sprzedaży, ale także usługi świadczone drogą elektroniczną poprzez sklep internetowy (np. Newsletter) – kompletny regulamin powinien zawierać także te kwestie
  4. czas przygotowania – jeżeli mamy ograniczony czas na wdrożenie regulaminu może to być równie istotna kwestia

Wydaje się, że najbardziej kompleksowym rozwiązaniem będzie regulamin dopasowany, aczkolwiek dobrze przygotowany wzór regulaminu sklepu internetowego z praktycznymi objaśnieniami również może spełnić swoje zadanie. Wszystko zależy od tego jakim budżetem dysponujesz i ile możesz poświęcić własnego czasu na przygotowanie regulaminu.

 

Proponowane rozwiązania

Niezależnie jaką decyzję podejmiesz zawsze możesz skorzystać z naszej pomocy. Jeżeli nadal zastanawiasz się nad wyborem polecamy Ci dwa rozwiązania:

W pierwszej opcji otrzymasz dodatkowo pakiet korzyści, a w nim wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach, co znacznie ułatwia rozwiązywanie wszelkich sporów z klientami oraz roczny certyfikat Sklep Prokonsumencki, który dodatkowo buduje zaufanie wśród Twoich klientów.

 

W razie pytań lub wątpliwości napisz do nas na

kontakt@centrumsprzedawcy.pl lub zadzwoń 61 847 55 18

 

 

Regulamin sklepu internetowego
36 votes, 4.86 avg. rating (97% score)