Świąteczną atmosferę czuć nie tylko w centrach handlowych. Sklepy internetowe przyciągają klientów bannerami z Mikołajem i choinką oraz rabatami na prezenty. Żeby przekonać się, jakie chwyty marketingowe stosują sprzedawcy online, odwiedziliśmy najpopularniejsze serwisy sprzedażowe.

Większość konsumentów zostawia świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. Jak zwykle usprawiedliwiają się brakiem czasu czy pomysłu na prezenty. Wybór upominków dla najbliższych jest stresujący, dlatego klienci zwlekają z ich zakupem. Nikt nie lubi tłumu w centrach handlowych i długich kolejek do kas, dlatego zakupy przez internet cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Rabat dobry na wszystko

W sklepach internetowych czuć atmosferę Bożego Narodzenia za sprawą bannerów ze świątecznymi atrybutami. E-sklepy walczą o klienta, zachęcając go do skorzystania ze świątecznych promocji. Liderem wśród chwytów marketingowych stosowanych w grudniu, są oczywiście rabaty. Wiele sklepów online dodało nową zakładkę “prezenty”, w której klienci mogą znaleźć propozycje upominków na Święta. Tym tropem poszedł m.in. sklep Euro.com.pl i Perfumeria.pl.

Mikołaj mknie swoimi saniami do klientów

Kolejny wabik na konsumentów to gwarancja, że zamówione przez nich produkty zostaną dostarczone przed 25 grudnia. Dotyczy to towarów o statusie dostępności „produkt w magazynie: szybka wysyłka!”. Możliwość realizacji zamówienia przed Świętami zależy bowiem od wybranego rodzaju i adresu dostawy oraz formy płatności.
Zamówiony towar trafi najszybciej do klienta, jeśli skorzysta on z formy płatności “w sklepie” lub “przy odbiorze”. Jeżeli klient złoży zamówienie oznaczone „Zamów dziś! Gwarancja transportu przed Świętami!”, a sklep Euro.com.pl nie wywiąże się z tego zobowiązania, konsument otrzyma rabat w wysokości 50 zł. Sklep Perfumeria.pl również kładzie duży nacisk na skrócenie czasu dostawy towaru.

Obowiązkowa lista prezentów

Klienci często obawiają się, co zrobić, jeśli prezent nie spodoba się lub po wyjęciu o opakowania okaże się, że jest uszkodzony. Merlin.pl umożliwia stworzenie listy prezentów, które dana osoba chciałaby otrzymać, po czym umożliwia udostępnienie jej najbliższym. W ten sposób chce zapobiegać kupowaniu nietrafionych prezentów.

Codziennie jedna czekoladka

Na oryginalny pomysł wpadli marketingowcy sklepu Redcoon.pl.: “Zobacz, jak słodkie będą Święta”, czyli codziennie nowa oferta promocyjna aż do 24 grudnia. Ta koncepcja przypomina kalendarz adwentowy z czekoladkami w postaci rabatów na każdy dzień.

E-sklep Iperfumy.pl wyszedł na przeciw osobom, które mają problem z zakupem prezentów dla swoich bliskich. Proponuje klientom dobór upominków, zależnie od płci czy osobowości osoby, która zostanie obdarowana. Ponadto do każdego zamówienia klient otrzymuje prezent, który wybiera w pierwszym kroku.

Pomysłów na zwabienie klientów nie brakuje

Kupując książkę na Merlin.pl, klient robi jednocześnie dwa prezenty, wspierając fundację św. Mikołaja, która przyznaje dzieciom stypendia. W tym e-sklepie nie brakuje również rabatów nawet do 60%. Ponadto klienci mogą zamówić jeden produkt i otrzymać drugi za 1 zł. Z kolei Militaria.pl oferuje 10 zł na zakupy za zapisanie się na newslettera.

Niektórzy sprzedawcy internetowi oferują darmową dostawę przy zamówieniach za określoną kwotę, np. 80 zł i płatności przelewem, kartą kredytową lub PayPal. Taka promocja dotyczy przesyłek na terenie Polski. W ten sposób do zakupów zachęca klientów m.in sklep Gandalf.com.pl. W tym sklepie internetowym znajdziemy również wiele podpowiedzi, jeśli nie mamy pomysłu na prezent dla najbliższych oraz bony podarunkowe.

Chwyty marketingowe w worku św. Mikołaja
8 votes, 4.88 avg. rating (97% score)