Poniżej przedstawiamy aktualności ze świata ecommerce – 3 tydzień listopada 2013 r.

Reklama i marketing

Wybierz się na zakupy z Google

Od niedawna mamy do czynienia z Product Listing Ads, czyli formą reklamy, za którą sklepy internetowe płacą na takich samych zasadach jak za reklamy AdWords – za kliknięcie. Internauci korzystający z wyszukiwarki Google są bezpośrednio kierowani do sklepu oferującego produkt, którego poszukują w sieci. Równocześnie wyświetlana zostaje jego cena. Usługa jest kierowana przede wszystkim do handlowców chcących promować droższe produkty swoich e-skelpów.

Jesteśmy ciekawi, jakie rezultaty przyniesie nowa opcja najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.

źródło: www.forbes.pl

Statystyki e-commerce

Chińczycy trzymają się mocno

Rynek e-commerce w Państwie Środka rozwija się dynamicznie i stanowi obecnie największy rynek e-commerce na świecie. W ubiegłym roku ponad 240 milionów chińskich internautów kupiło towary przez internet, a wartość tych transakcji przekroczyła kwotę 140 mld euro. Co ciekawe, ci klienci zazwyczaj nie mówią po angielsku i nie korzystają ze stron w tym języku. Specjaliści podają kilka powodów wzrostu zainteresowania zakupami online m.in. oszczędność czasu czy skrócenie kanałów dystrybucji.

źródło: www.forbes.pl

Polak niechętnie kupuje sprzęt elektroniczny

Polska jest jednym z europejskich krajów, które wydają stosunkowo niewiele na sprzęt elektroniczny. Więcej na ten cel przeznaczają kraje sąsiednie. Statystyczny Polak wydaje na sprzęt elektroniczny zaledwie 187 euro rocznie. W ostatnich latach ta kwota wzrosła tylko o kilka euro. Porównywanie tej sumy z poziomem wydatków Luksemburczyków, Szwajcarów czy Niemców mija się z celem, gdyż ich poziom zarobków jest znacznie wyższy, co przekłada się na kilkakrotnie większe budżety przeznaczone na zakupy.

źródło: www.ekonomia.rp.pl

Praktyczny upominek pod choinką

Europejscy konsumenci nie zamierzają ograniczyć budżety przeznaczonego na prezenty gwiazdkowe. W tym roku wybiorą jednak bardziej praktyczne prezenty dla swoich bliskich. Handlowcy z branży e-commerce w napięciu oczekują na wyniki sezonu świątecznego, ponieważ dla branży to kluczowy okres w roku. Amerykańska organizacja National Retail Federation podała, że zależnie od firmy przypada na niego 20–40 proc. rocznych obrotów.

Trzymamy kciuki za tegoroczny zysk ze sprzedaży online.

źródło: www.ekonomia.rp.pl

Nie tylko kobiety są niezdecydowane

Kupujący w sieci potrzebują więcej czasu na zastanowienie przy niższych kwotach transakcji. Internauci podczas e-zakupów często zachowują się jak podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Co szósty konsument  przyznaje się do kupowania pod wpływem impulsu, czyli podczas jednego zalogowania lub zaraz po wejściu na stronę e-sklepu. Tylko od właściciela sklepu internetowego zależy, czy będą to pierwsze i ostatnie zakupy.

www.ekonomia.rp.pl

E-commerce nie wygryzie tradycyjnego handlu

Zakupy przez internet w Polsce rozwijają się dynamicznie, co nie oznacza, że sprzedaż w stacjonarnych sklepach zaniknie. Gemius Polska przeprowadziło badanie wśród grupy 1,5 tys. internautów w wieku powyżej 15 lat. Wykazało ono, że co szósty ankietowany kupuje w sieci jedynie kilka razy w roku lub rzadziej. Częściej, co najmniej kilka razy w miesiącu, kupuje tylko co druga osoba spośród respondentów. Ponad połowa badanych przyznała, że sprawdza jakość produktów w tradycyjnym sklepie, po czym dokonuje zakupów online. Najczęściej dotyczy to odzieży.

www.wybocza.biz

Gorący, grudniowy dzień dla e-commerce

Poniedziałek 2. grudnia będzie najbardziej pracowitym dniem okresu przedświątecznych zakupów w bieżącym roku. Dzień ten rozpocznie dwutygodniowy okres wysokiej przedświątecznej sprzedaży online. Wzrost poziomu wydatków konsumenckich przed Bożym Narodzeniem  jest zapowiedzią 15% wzrostu ogólnych rocznych internetowych kosztów w 2013 roku (w porównaniu do poprzedniego roku). Ku uciesze e-handlowców, konsumenci, chcąc zaoszczędzić czas i pieniądze, coraz częściej decydują się na kupowanie prezentów przez internet.

źródło: www.propertynews.pl

Reklama i marketing

Zakupy za jeden uśmiech

Okazuje się, że kluczem do sukcesu w handlu może być zadowolony i dobrze opłacony sprzedawca. Takie sklepy jak Apple, Nordstrom, Sephora czy Whole Foods zatrudniają ludzi, którzy naprawdę lubią swój zawód i kontakt z klientem. Do grona tych firm aspiruje Amazon. Z badań fokusowych wynika, że jednym z głównych atutów sklepów jest możliwość stworzenia odpowiedniej atmosfery: dostarczenia klientom satysfakcji pod względem emocjonalnym i społecznym. Wniosek: należy zatrudniać szczerze uśmiechniętych i dobrze opłaconych ekspedientów.

źródło: www.forbes.pl

Avon dołączył do świata e-commerce

Znana firma kosmetyczna przekonała się w końcu do sprzedaży online i uruchamia w Polsce swój e-sklep. Do tej pory Avon był kojarzony z konsultantkami, które dostarczają swoim klientom zamówione produkty. Teraz w tym modelu doszło do zmiany: klient wchodząc na stronę www.avon.pl wybiera produkty, „wkłada je do koszyka” i wybiera konsultantkę ze swojego miasta, a nawet ulicy. Tego jeszcze nie było w branży e-commerce: każdy klient ma przypisaną osobę do wygodnego kontaktu.

źródło: www.ekonomia.rp.pl

Prawo dla sklepu

Przedsiębiorco, dostosuj się do dyrektywy unijnej

Z analizy prawników wynika, że najnowszy projekt ustawy o prawach konsumentów, wdrażający unijną dyrektywę, wywrze bezpośredni wpływ nie tylko na praktykę obrotu konsumenckiego, lecz także na obrót profesjonalny. Zmiany w prawie ochrony konsumenta mają zawsze przełożenie na obowiązki przedsiębiorców. Zmiany, które przewiduje najnowszy projekt o prawach konsumentów, wdrażający do prawa polskiego dyrektywę 2011/83 o prawach konsumentów, w wielu aspektach wymusza na przedsiębiorcach podjęcie działań przystosowawczych. Kluczem do stawienia czoła zmianom jest właściwe przygotowanie – przedsiębiorcy mają na to czas do czerwca 2014 r.

źródło: www.prawo.rp.pl