Poniżej przedstawiamy aktualności ze świata ecommerce – 4 tydzień listopada 2013 r.

Trendy e-commerce

Przymierzają w sklepie, a zamawiają online

Coraz więcej konsumentów ogląda towary w tradycyjnych sklepach, po czym kupuje je drogą elektroniczną. Tendencja ta dotyczy przede wszystkim odzieży. Niedawno sklep internetowy otworzyła marka odzieży męskiej Giacomo Conti, a oferta e-sklepu sieci odzieżowej Top Secret poszerzyła się o odzież dziecięcą marki Tup-Tup. Także firmy już wcześniej działające w sieci nie spowalniają rozwoju, m.in Tesco. Klienci chwalą sobie ten kanał sprzedaży ze względu na niższe ceny towarów.

źródło: www.biznes.gazetaprawna.pl

Nowinki e-commerce

Wirtualnie zakupy w polskim metrze

Frisco.pl uruchomiło pierwszy w Polsce e-supermarket w metrze. Ściany po obu stronach stacji Centrum wyklejone zostały grafikami przedstawiającymi półki sklepowe, na których pojawiło się łącznie ponad 150 produktów w atrakcyjnych cenach. Klienci mogą zamówić wybrane towary z wirtualnego supermarketu w metrze za pomocą smartfona, a Frisco dostarczy je pod wskazany adres o wyznaczonej przez nich godzinie.

żródło: www.ecommerce.edu.pl

Masz to jak w banku!

ING Bank Śląski dostrzegł potencjał w dynamicznie rozwijającym się w Polsce rynku e-commerce. Jako pierwszy bank w naszym kraju wprowadza na rynek elektroniczny portfel V.me by Visa. To nowy sposób płacenia w internecie. Portfel pozwala płacić za zakupy w internecie bez konieczności wpisywania danych kart za każdym razem. Póki co usługa jest testowana przez pracowników banku, a od stycznia wejdzie na rynek komercyjnie.

źródło: biznes.onet.pl

Reklama i marketing

Dostawa towaru nawet w 3 godziny!

W całej branży e-commerce trwają przygotowania do najgorętszego momentu w roku, czyli okresu przedświątecznego. Z odważną propozycją wychodzi sklep Agito.pl, który obiecuje klientom dostawę zamówionego towaru nawet w trzy godziny, a na pewno tego samego dnia. Klienci zamawiają produkty do godz. 15, o 16 rusza kurier z paczkami pod warunkiem, że  towar jest dostępny w magazynie.

źródło: pieniadze.gazeta.pl

Reklama dźwignią e-handlu

Marketingowcy zauważają ciągły wzrost na rynku reklamy internetowej. Największą popularnością cieszą się wciąż display i SEM, rośnie również znaczenie mobile oraz social media.

Powodem zaistniałej sytuacji jest fakt, że klienci coraz bardziej doceniają potencjał e-commerce i idą w kierunku sprzedaży online. Taka strategia wymusza zwiększoną obecność w internecie Z każdym miesiącem wzrasta wiedza i doświadczenie reklamodawców w zakresie skutecznego wykorzystania tego kanału, co przekłada się na wyższą skłonność do wydatków na reklamę.

źrodło: wirtualnemedia.pl

Statystyki e-commerce

Jak przyciągnąć klientów?

Firma Gemius w raporcie o Polakach i e-commerce podaje, że dla większości osób przy zakupach przez internet najważniejsza jest cena niższa niż w stacjonarnym sklepie (20 proc. respondentów). Szybsze dostarczenie produktu, choć mile widziane, schodzi na dalszy plan (4 proc.). Lecz jeśli e-sklep nie chce już ciąć cen, musi klienta przyciągnąć w inny sposób. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Firma Deloitte oszacowała, że na przedświąteczne zakupy w tym roku polskie gospodarstwo domowe średnio przeznaczy ok. 1126 zł.

źródło: pieniadze.gazeta.pl

Branża e-commerce liczy się na Facebook’u

Facebook poinformował, że już 25 mln małych i średnich przedsiębiorstw z sektora e-commerce ma swoje fanpage’e na tym portalu. Informacje te podał Dan Levy, globalny dyrektor Facebooka ds. małych i średnich przedsiębiorstw z segmentu e-commerce. Do tej pory Facebook traktował firmy internetowe z segmentu e-commerce całościowo, wyszczególniając te, które podały w swoich profilach link do strony www sklepu. Zmiany w systemie klasyfikacji są wynikiem wzrostu liczby małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują internet w swoich działaniach biznesowych. Tak trzymać!

źrodło: wirtualnemedia.pl

Sprzedawca internetowy lubi blogi

Najpopularniejszymi źródłami informacji dla e-przedsiębiorcy są blogi i portale specjalistyczne. Ich plusem jest ogólnodostępność  i aktualność przedstawianych informacji. E-handlowcy cenią sobie bezpłatny dostęp do informacji z ich branży.Z internetu dowiadują się, jak dbać o klienta, jak współpracować z firmami SEO, reklamowymi i graficznymi, a także jak zadbać o kwestie związane z prawem.

źródło: biznes.onet.pl

Prawo dla sklepu

Nieznajomość prawa szkodzi

Z badań UOKiK wynika, że konsumenci znają swoje prawa w niewystarczającym stopniu. Niewielu internautów zdaje sobie sprawę, że ich prawa zależą od tego, czy kupują od konsumenta, przedsiębiorcy, na aukcji czy licytacji. Ponad połowa badanych nieprawidłowo stwierdziło, że nie można odstąpić od umowy zawartej przez internet z innym konsumentem. 82 proc. ankietowanych przyznaje, że przed złożeniem zamówienia czyta regulamin oraz informacje na stronie sprzedawcy. Z praktyki UOKiK wynika, że najczęściej internetowi sprzedawcy nie respektują prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni, wymagają, aby oddawany towar nie był rozpakowany, nie zwracają konsumentowi kosztów wysyłki zamówionej rzeczy w sytuacji odstąpienia od umowy. Miejmy nadzieję, że to się szybko zmieni.

żródło: retailnet.pl