Sprzedawcy Internetowi na swoich stronach umieszczają bardzo dużo zdjęć i filmów. Z pomocą idzie im Instagram – miejsce, gdzie sprzedawcy mogą zaprezentować swoje produkty, budować markę, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż.

Czym jest Instagram?

Według Wikipedii Instagram jest „fotograficznym serwisem społecznościowym hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom robienie zdjęć, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych”.
Powyższa definicja jest odpowiedzią na pytanie, dlaczego platforma zyskała taką popularność. Według samych twórców, Instagram pozwala dzielić się swoim życiem (w tym przypadku swoją firmą), doświadczeniami oraz zatrzymywać wspomnienia dzięki tworzeniu zdjęć i filmów.

6 powodów dla których warto używać Instagrama w sklepie internetowym

Emocjonalny wydźwięk misji Instagrama jest pierwszym z powodów. Przedstawiamy pozostałe z nich:

Facebook słabnie. Facebook wykazał spadek w docieraniu do stron firmowych. Według niektórych źródeł spadek wyniósł nawet 6%, a to prowadzi przedsiębiorstwa ku poszukiwaniom nowych dróg prezentacji ich produktów przez social media.

Szybki wzrost liczby użytkowników i ich aktywności. W ciągu miesiąca z Instagrama korzysta ponad 200 milion użytkowników. Tym samym staje się najszybciej prosperującym serwisem społecznościowym, który przyciąga sporą ilość przedsiębiorstw, w tym z branży ecommerce.
20 bilionów zdjęć zamieszczonych od początku jego istnienia, 60 milionów zdjęć udostępnianych dziennie i 1,6 bilionów „lajków” każdego dnia. Takie statystyki świadczą o równie dużej aktywności użytkowników sieci.

Skupienie na biznesie. Instagram stworzył sekcję strony skierowaną specjalnie dla użytku firm, a także w najbliższej przyszłości planuje wdrożyć platformę reklamową.

Przyjazny dla marketingu. W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram nie używa żadnego algorytmu, który wpływa na to, co widzi użytkownik. Każdy z osobna post wyświetla się oraz pozostaje w galerii i archiwum bez ingerencji zewnętrznej.

Wizualny marketing i branding. Dzięki prostej obsłudze oraz właściwym narzędziom edycji, Instagram jest świetnie dopasowany do wizualnej i kreatywnej promocji.

Jak zacząć używać Instagrama?

By rozpocząć korzystanie z Instagrama, wykonaj poniższe kroki:

  • Pobierz aplikację np. ze Sklepu Play, App Store, Windows Phone Store
  • Zainstaluj ją i otwórz
  • Zarejestruj się za pomocą adresu e-mail lub konta na Facebooku. Jeśli wybierzesz opcję rejestracji przez adres e-mail, zostaniesz poproszony o stworzenie nazwy użytkownika i hasła. Jeśli zdecydujesz się na rejestrację poprzez Facebooka, konieczne będzie zalogowanie się w serwisie.

Instagram zawsze proponuje wybór nazwy użytkownika takiej samej jak nazwa z profilu facebookowego, a jako zdjęcie profilowe sugeruje logo firmy. Zostanie ono automatycznie przycięte do kształtu koła i wyświetli się jako obrazek o rozmiarach 150 x 150 pikseli.

Jak promować sklep internetowy na Instagramie?

Używaj hashtagów

Stosowanie hashtagów jest typowe dla Instagrama i wymagane przy publikowaniu zdjęć lub filmów. Staraj się jednak, aby były krótkie i było ich nie więcej niż trzy.

Komentuj i lajkuj

Przyciągnij innych poprzez komentowanie i lajkowanie ich zdjęć. Użyj hashtagów i opcji „zdjęcia na których jesteś” by odnaleźć zdjęcia powiązane z twoją marką.

Taguj obrazki

Oznaczaj lokalizację, gdzie wykonane było zdjęcie lub film.

Używaj narzędzi do edycji zdjęć

Instagram zawiera cały zestaw narzędzi do edycji abyś mógł polepszyć wygląd zdjęć. Różnorodne filtry dają specjalne efekty, które umożliwią kierowanie nastrojem zdjęcia oraz nadają im unikatowy klimat.

Uchwyć chwilę

Jednym z powodów, dla których Instagram zyskał tak wielką popularność jest fakt, że publikowane zdjęcia są autentyczne i spontaniczne. „Jeśli twoim obiektem jest osoba lub przedmiot, uchwyć go w kontekście, który odpowiada Twojej marce lub ukazuje Twój punkt widzenia” – mówi Instagram.
Zamiast ograniczać się do zdjęć samych produktów, uczyń z Instagrama miejsce, gdzie pokażesz osobowość Twojej firmy. Możesz to zrobić udostępniając zdjęcia biura, przedmiotów, magazynów, zdjęcia publikowane przez klientów lub pracowników lub zdjęcia przedstawiające zapakowane i wysyłane produkty.

Fukcja publikowania krótkich filmów umożliwia np. odpowiadanie na pytania konsumentów, umieszczanie instruktarzy korzystania z produktów lub nawet prezentowanie „dnia z życia” firmy.

Śledź statystyki

Ważne jest by mierzyć aktywność w serwisie. Chociaż Instagram nie zawiera statystyk, narzędzie o nazwie Iconosquare (dawniej Statigram) może dostarczyć Ci kluczowe analizy aktywności konta, włączając w to całkowitą liczbę lajków, twoje najbardziej popularne zdjęcia, średnią liczbę lajków i komentarzy na post, wzrost liczby obserwujących oraz inne bardziej zaawansowane statystyki.

Prawdziwym urokiem Instagrama jest to, że jedyne co Cię ogranicza to Twoja własna kreatywność. Korzystanie z niego to sama przyjemność, dlatego nie bój się eksperymentować z różnymi pomysłami.

źródło: http://www.practicalecommerce.com/articles/70226-6-Reasons-to-Use-Instagram-for-Ecommerce