Coraz więcej e-sklepów korzysta z systemów płatności internetowej. Są one na pewno bardzo wygodne i ułatwiają konsumentom sfinalizowanie zakupu. Jednak jest też druga strona medalu, przed którą KNF ostrzega: klient nieraz jest zobowiązany podać swój login i hasło do konta bankowego na platformie płatności online.

Niedawno na witrynie Komisji Nadzoru Finansowego można było natknąć się na pismo ostrzegające przed płatnościami dokonywanymi przez Internet.
W momencie, kiedy chcemy zapłacić za zakupy, pośrednicy mogą wymuszać od nas udostępnienie danych dostępowych do konta bankowego. Dla klienta wiąże się to z ryzykiem możliwości utraty środków, ale nie tylko. Trzeba zwrócić uwagę również na spore prawdopodobieństwo:

  • naruszenia umowy pomiędzy nim a bankiem – wiążąc się umową klient jest zobowiązany do zachowania poufności i ochrony swoich prywatnych danych dostępowych. Dokonując transakcji za pośrednictwem platformy płatności online i tym samym podając swoje dane konsument łamie umowę;
  • utratą prawa do reklamacji autoryzowanych transakcji – tutaj występuje ścisły związek z naruszeniem umowy: jeśli konsument dopuścił się ujawnienia swoich danych do logowania, to tym samym sprawił, że bank może wyprzeć się odpowiedzialności za bezpieczeństwo i ochronę przeprowadzanych transakcji. Konsekwencją takiego czynu może być np. brak zwrotu środków na konto w przypadku ich kradzieży.

Oficjalny dokument Komisji Nadzoru Finansowego dostępny jest na tej stroniea my w razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

KNF ostrzega: dopuszczasz pośredników do systemu płatności w twoim sklepie internetowym? Uważaj, żeby klient nie został oszukany.
1 vote, 5.00 avg. rating (98% score)