Przygodę z Livespace CRM zaczęliśmy od pozytywnego zaskoczenia, bowiem okazało się, że jest to polski startup! Warto od razu zwrócić uwagę, iż nie jest to szablonowy system. Twórcy skupili się na stworzeniu narzędzia skierowanego do sprzedawców i handlowców. Głównym zadaniem Livespace jest zarządzanie procesami sprzedaży i ich optymalizacja. Możemy od razu powiedzieć, że w tej roli spisuje się znakomicie.
Czym jest CRM?
Customer Relationship Managment, czyli po polsku – system do zarządzania relacjami z klientami. Ciężko jednak o jednoznaczną definicję narzędzi z tej grupy, gdyż są one zazwyczaj bardzo zróżnicowane. Prowadzą jednak do wspólnego celu – ułatwiania życia pracownikom. Jak podaje serwis Superoffice.com – już około 74% firm na świecie korzysta z systemów CRM. Warto zaznaczyć, że w 2013 roku liczba ta nie przekraczała 50%. Wzrost wykorzystania tych systemów jest niesamowicie szybki.
Niektóre, jak np. miniCRM służą głownie do tworzenia baz klientów firmy. Inne, jak np. HubSpot CRM mają za zadanie pomagać marketerom w segmentowaniu klientów pod konkretne strategie marketingowe. Rynek obrodził w ostatnich latach w mnóstwo narzędzi z tej grupy, dlatego każdy z pewnością znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Sprawdźmy, czy Livespace CRM to odpowiednie rozwiązane dla Twojej firmy.
Pierwsze wrażenie z LiveSpace
Livespace pozwala na zapoznanie się z jego funkcjonalnością poprzez oferowanie 14-dniowego, bezpłatnego okresu próbnego. Nie jest to oczywiście nic nowatorskiego, gdyż taką praktykę przyjęło gro firm związanych z SaaS. Pozytywnym zaskoczeniem jest jednak brak konieczności wprowadzenia danych karty kredytowej. Dzięki temu, potencjalny klient ma pewność, że jest to faktycznie nieobligujący okres i po jego upływie nie czeka nas żadne zaskoczenie podczas przeglądania historii rachunku bankowego. Po zalogowaniu nie ma również konieczności uciekania na skrzynkę mailową w poszukiwaniu maila z linkiem aktywacyjnym. Niby szczegóły, a sprawiają, że jesteśmy dużo pozytywniej nastawieni do dalszej interakcji z tym produktem. Brawa za przyjazny UX! Jedynym negatywnym elementem naszych pierwszych 5 minut z tym systemem był nachalny, automatyczny czat, który 10 razy na minutę pytał się czy może nam w czymś pomóc. Na szczęście, po kilku minutach dał nam nieco odetchnąć.
Kokpit LiveSpace CRM
Kokpit to kolejna rzecz, która robi dobre wrażenie – prosty i przejrzysty. Główne menu zostało zaprojektowane z głową. Umieszczono je u góry ekranu, na zablokowanym pasku. Pierwszym elementem, na który zwracamy uwagę jest „tablica informacyjna”, która do złudzenia przypomina tą Facebook’ową (zdjęcie poniżej). Podobną ma też funkcjonalność. Informuje o tym, co członkowie naszego zespołu zrobili. Jakie wykonali zadania, gdzie widzą szanse sprzedażowe, jakich klientów zdobyli, itp. Owa tablica pozwala nam na dodawanie notatek oraz załączania plików. Te informacje możemy tagować, a także ograniczać ich widoczność dla wybranych członków zespołu.
Przyznamy, że takie rozwiązanie nam się podoba. Sprawia, że o Livespace można myśleć nieco jak o wewnętrznym medium społecznościowym. Pod notatkami można nawet dodać facebookowe „lubię to!”.
Dodawanie i zarządzanie kontaktami
Czyli coś, co jest esencją każdego systemu CRM. Nie spodziewaliśmy się tu wielkich fajerwerków. Bo co można wymyślić nowatorskiego przy dodawaniu danych klienta do systemu? A jednak! Oprócz standardowych informacji o kontrahencie, Livespace umożliwia dodawanie odnośników do ich mediów społecznościowych. Możemy dodać linki do Facebooka, Twittera, czy GoldenLine naszego klienta. Dzięki temu, gdy wrócimy do tego kontaktu z zamiarem podjęcia czynności, będziemy mogli od razu sprawdzić jakie działania podejmuje nasz klient, czy też w jakich wydarzeniach bierze udział.
Kokpit klienta do złudzenia przypomina nasz kokpit główny. Twórcy umieścili tu identyczną tablicę informacyjną, ograniczoną oczywiście do spraw i akcji związanych z danym klientem. Możliwość dodawania zadań do klienta to oczywiście standard rynkowy, więc nie będziemy się na tym skupiać. Co więc wyróżnia Livespace na tle konkurencji?
LiveSpace CRM – idealne narzędzie dla sprzedawców
Jak przyznają jego twórcy – Livespace ma pomagać firmom efektywnie zarządzać sprzedażą dzięki systemowi podpowiedzi. Ma pełnić role swoistego asystenta sprzedawcy w firmie. I faktycznie tak jest. Przy każdym kliencie możemy skonfigurować zakładkę o nazwie „szanse sprzedaży”. W tej zakładce mamy możliwość określenia na ile nasz lead jest „gorący”, jakie są szanse na finalizacje sprzedaży, itp. Ustalamy w tym miejscu również status sprawy. Po domknięciu zamówienia i skutecznej finalizacji sprzedaży, Livespace pyta nas co zaważyło na pozytywnej decyzji klienta. I vice-versa – to samo dzieje się, gdy określimy szansę sprzedażową jako przegraną. System skrupulatnie gromadzi te dane i w pewien sposób uczy się naszego trybu pracy, naszych sukcesów i porażek, a także analizuje mocne i słabe strony. Te dane wykorzystuje później, by udzielić nam podpowiedzi.
Oczywiście korzystamy z systemu za krótko, żeby wydać jednoznaczną opinię, ale już po kilku dniach możemy stwierdzić, że wskazówki są trafne. Livespace dba o to, abyśmy umawiali odpowiednią ilość spotkań w danym miesiącu, alarmuje jeśli nie wyrabiamy norm sprzedażowych, bądź kończą nam się otwarte tematy. Nie jest to oczywiście sztuczna inteligencja, która wykonuje za nas większość czynności, ale dzięki takim podpowiedzią mamy pewność, że nie umkną nam rzeczy istotne i nie obudzimy się z ręką w nocniku.
Karta statystyk to spełnienie marzeń managerów
Gdzie dział sprzedaży, tam i jego manager. Twórcy Livespace dobrze zdają sobie z tego sprawę i stworzyli dla nich świetny panel statystyk. Po raz kolejny zwyciężyła prostota. Zarówno pod kątem designu, jak i ilości informacji. Nie ma tutaj zbędnych liczb, czy wykresów. Sama esencja. Manager może w ciągu sekundy dowiedzieć się, który z jego podwładnych jest najbliżej wyznaczonego celu, a któremu do niego brakuje najwięcej. Zakładka „skuteczność” pozwala na prześwietlenie sprzedawcy od stóp do głów – jaki procent jego działań zakończył się sukcesem, które etapy pracownik wykonywał skrupulatnie, a które pomijał. Kilkanaście minut analizy takich danych zdecydowanie wystarczy, by wyciągnąć trafne wnioski na temat danego pracownika. Jeśli jesteś managerem sprzedaży to Livespace CRM nie tylko cię zachwyci, ale przede wszystkim ułatwi Ci pracę.
Aplikacja Mobilna
Aż trudno w to uwierzyć, ale nadal zbyt dużo twórców narzędzi SaaS zapomina o stworzeniu aplikacji mobilnej. W 2016 roku, gdy urządzenia mobilne często są podstawowym narzędziem pracy, jest to wprost nie do pomyślenia. Na szczęście twórcy Livespace nie pominęli segmentu mobilnego i udostępnili nam całkiem udaną aplikację.
Nie jesteśmy w stanie stwierdzić jak aplikacja spisuje się na systemie android. Natomiast na iOS wypełnia swoje zadanie. Ot, poprawna aplikacja, która nie irytuje swoją funkcjonalnością. Nie utrudnia życia. Jest przejrzysta i przede wszystkim nie brakuje w niej istotnych fukncji w stosunku do wersji Webowej. Jest to częsty problem tego typu aplikacji. Wpisywanie danych trwa oczywiście nieco dłużej niż na komputerze, ale to całkiem naturalne. Krótko mówiąc – produkt jest udany i z pewnością nie zawiedzie użytkowników.
Podsumowanie
Spróbujmy pochylić się nad zaletami oraz wadami systemu stworzonego przez polskich startupowców:
Jakie są główne zalety Livespace CRM?
- Udany, prosty design
- Świetny panel statystyk, który zawiera istotne dane analityczne dla managerów
- Inteligentny system zarządzania sprzedażą
- Realna szansa na zwiększenie konwersji z leadów sprzedażowych
- Aplikacja mobilna, która spełnia swoją funkcję bez zarzutu
Jakie wady ma Livespace CRM?
- User Experience mógłby być na nieco wyższym poziomie
- Ograniczone grono odbiorców. Jeśli ktoś szuka prostego systemu CRM, jedynie do budowania bazy klientów, to raczej skorzysta z konkurencyjnych systemów
Czas odpowiedzieć na pytanie czy Livespace CRM to produkt dla Ciebie? Jeśli Twoja firma bazuje na sprzedaży bezpośredniej – zdecydowanie tak! Na rynku ciężko o bardziej przyjazny system, który oferuje tak szerokie funkcjonalności, opakowane w prostą formę. Nie musisz spędzać 2 tygodni przeglądając przeróżne poradniki, czy ślęcząc z działem IT próbując go zintegrować z Twoimi danymi. Z Livespace’m możesz zacząć pracę od razu! Import danych może wykonać praktycznie każdy. Jest to niezwykle prosty w obsłudze CRM, który oferuje jedne z najciekawszych funkcji dostępne na rynku. Jaki z tego wniosek? Warto wspierać polskie startupy, gdyż wykonują kawał dobrej roboty.
Mamy dla Ciebie mały bonus, skoro dotrwałeś do końca lektury
Nadal nie jesteś pewien czy Livespace CRM to odpowiednie narzędzie dla Twojej firmy? Przetestuj je osobiście! Specjalnie dla naszych czytelników zdobyliśmy specjalny kod, który umożliwia przedłużenie okresu próbnego o 15 dni! Sprawdź kod i uzyskaj 29 dni zupełnie bezpłatnego dostępu do Livespace’a!
testowaliśmy kilka CRMów w naszym wydawnictwie i musimy pochwalić Livespace za prostotę i kompleksowość obsługi. Jesteśmy zadowoleni z tego systemu i polecamy 🙂
bardzo fajna recenzja, dobrze, że pisana przez praktyka. pomogliście mi w konco wybrać CRM do mojej firmy 🙂