Aktualnie wiele firm zaczyna zajmować się usługami hostingowymi. Na podobny pomysł wpadła Poczta Polska – poprzez współpracę z portalem Home.pl zaczyna świadczyć usługi hostingowe, kreacje stron WWW oraz pakietu Office 365. Czy Poczta Polska Ecommerce przyjmie się na rynku?

Dzięki rozwinięciu nowej gałęzi działalności Poczty Polskiej będzie można skorzystać ze stworzenia własnej strony internetowej. Ale to tylko jedna z możliwości – w bogatej ofercie znajduje się także pakiet Office 365, czyli Word, Excel, PowerPoint, a nawet możliwość zakupu dysku o pojemności 1TB. Bardzo dużym plusem usługi jest możliwość jej zakupu bez względu na to, w jakim miejscu się znajdujesz – serwis świadczony jest drogą internetową.

Poczta Polska i poczta email

To nie koniec wyliczania możliwości Poczty Polskiej. Wśród jej świadczeń znajduje się także możliwość wykupienia adresu email w dwóch opcjach: Standard – jedna poczta email, oraz Pro – dowolna ilość skrzynek. Wraz z pocztą otrzymuje się 10GB miejsca na wirtualnym dysku, dzięki któremu można przechowywać swoje dane. Sama koncepcja skrzynki jest bardzo podobna do poczty Gmail – dołączony jest dostęp do dodatkowych modułów, takich jak zadania czy kalendarz, a oprócz tego sami wybieramy nazwę swojej domeny w adresie.

Jeśli chcesz mieć własną stronę internetową, ale nie posiadasz wystarczających umiejętności, by ją samodzielnie stworzyć, Poczta Polska ma coś specjalnie dla Ciebie – kreator stron internetowych. Dzięki niemu uruchomisz swoją witrynę bez poświęcenia czasu na jej budowanie. Takie rozwiązanie pozwala na proste udostępnienie strony internetowej z niezbędnymi aplikacjami.

Czy Poczta Polska Ecommerce zawojuje rynek?

Według Rafała Pietrwalskiego, dyrektora eCommerce Poczty Polskiej, firma nie ma zamiaru zatrzymywać się na pozycji lidera tylko w dziedzinie przesyłek logistycznych. Dzięki rozszerzeniu wachlarza usług Poczta Polska liczy na podbicie rynku E-commerce. Mają na to duże szanse, ponieważ już teraz oferują usługi dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż internetową – rozpoczynając na standardowym nadaniu przesyłki, poprzez ubezpieczenie, możliwość zakupu usług internetowych oraz mobilnych na stronie efirma.poczta-polska.pl.

Żyjemy w czasach, kiedy posiadanie firmowej strony internetowej przez przedsiębiorcę jest właściwie niezbędne. Rynek internetowy gromadzi coraz więcej konsumentów, co jest doskonale widoczne właśnie w branży ecommerce. Użytkownicy, zastanawiając się nad zakupem przedmiotu, zazwyczaj będą szukać informacji na jego temat właśnie w sieci. Stąd, aby sprostać oczekiwaniom klientów, serwis Home.pl nawiązał współpracę z Pocztą Polską. Wg Dariusza Kowalskiego, lidera zespołu produktowego Home.pl, nawiązanie współpracy z Home.pl gwarantuje bezpieczeństwo i stabilność.

Podsumowanie

Poczta Polska dotychczas próbowała swoich działań w wielu dziedzinach – przesyłek, produktów bankowych czy filatelistyki. Zdecydowała się w końcu na wdrożenie zupełnie nowych usług, którymi są produkty internetowe – strona WWW, poczta email. Współpraca z Home.pl to duży krok naprzód – czy Poczcie Polskiej uda się zawojować trudny i przesycony rynek Ecommerce? Są ku temu możliwości. Odpowiedź z pewnością przyjdzie z czasem.

A co Wy myślicie o takim ruchu ze strony Poczty Polskiej? Czy będą w stanie zaoferować więcej niż tacy brokerzy kurierscy jak Furgonetka? Skorzystalibyście z którejś z jej nowych usług? Jesteśmy ciekawi Waszych komentarzy.

Poczta Polska Ecommerce, czyli koniec z konserwatywnym podejściem
6 votes, 5.00 avg. rating (99% score)