Serwisy społecznościowe już od dawna nie są tylko niewinnymi portalami, gdzie możemy komunikować się ze znajomymi i dzielić się przeżyciami. To tętniące reklamami miejsca, gdzie jesteśmy nimi obwarowywani niemal na każdym kroku. Nic więc dziwnego, że jeden z serwisów społecznościowych – Pinterest – wprowadził nowoczesne rozwiązanie, które pozwoli reklamować się e-sklepom w zupełnie inny, niespotykany do tej pory sposób.

Reklamy spersonalizowane dotychczas
Do tej pory wszelkie informacje i zachowania w Internecie służyły portalom społecznościowym głównie do ich zbierania w celu proponowania nam produktów, których moglibyśmy potrzebować w danej chwili. Tak działała spersonalizowana reklama m.in. na Facebooku czy Google. Badając nasze zachowania w sieci, odwiedzane strony i wyszukiwane frazy, wyświetlano nam różnego rodzaju reklamy. Dla osób, które interesują się na przykład joggingiem, przygotowywane były akcesoria i odzież sportowa lub reklamy biegów czy siłowni w ich okolicy. Dzięki temu, zależnie od preferencji, każdy użytkownik Internetu i serwisów społecznościowych otrzymywał zupełnie inne propozycje, dopasowane do jego zainteresowań i zachowań w sieci. W ten sposób łatwo pozbyliśmy się niechcianych reklam, które w ogóle nas nie interesowały, a zamieniliśmy je na dopasowane do nas propozycje, które przecież wcale nie są nachalne, a czasem nawet miłe.

Nowa era personalizacji treści
Skuteczność reklamy w sieci polega właśnie na dotarciu do konkretnego klienta z jak najbardziej spersonalizowaną ofertą. O ile Pinterest do tej pory zostawał w tyle z podobnymi działaniami, tak teraz postanowił zrobić milowy krok na przód w tej dziedzinie. Zaproponował swoim użytkownikom i reklamodawcom spojrzenie w przyszłość. Jak to możliwe?
Pinterest przejął aplikację Kosei, która jest samouczącym się systemem i pozwala przewidzieć jakich towarów lub produktów będą szukać użytkownicy tego serwisu społecznościowego w przyszłości. Cały system działa bardzo podobnie do tych, które oferuje Facebook i Google, ale różni się tym, że „myśli” dalekosiężnie. Dzięki analizowaniu zachowań i procesów zakupowych użytkowników Pinteresta, reklamy będą proponować produkty, które mogą im się przydać w przyszłości. System ma być na tyle inteligentny, że będzie przygotowywał indywidualnie dopasowane rekomendacje produktów. Jak mówi Michael Loop, osoba odpowiedzialna za dział techniczny serwisu Pinterest, „Facebook wie, kim jest jego użytkownik, Google wie, czego dana osoba potrzebuje w danej chwili, my próbujemy przewidzieć, czego będzie chciała w przyszłości”.

Jakie e-sklepy mogą skorzystać na tej aktualizacji?
Zaproponowane przez serwis Pinterest rozwiązanie jest na pewno niezwykle atrakcyjne i już przez swoją nowoczesność przyciągnie wielu reklamodawców. Jakie kategorie są najbardziej popularne w serwisie? Między innymi jedzenie i picie, DIY (zrób to sam), dekoracje wnętrz, moda i kosmetyki. Jest to więc świetna okazja, żeby wyjść z propozycją do wielu potencjalnych klientów w sposób, jaki umożliwia Pinterest dla sprzedawców oferujących produkty z ww. kategorii. Już sam fakt, że w serwisie umieszcza się głównie zdjęcia, przemawia na jego korzyść, bo jak pokazują badania, to właśnie obraz oddziałuje i angażuje najmocniej użytkowników Internetu. Nie należy więc zwlekać i jak tylko pojawi się taka możliwość, należy z niej skorzystać, bo daje to dodatkowe szanse zwiększenia przychodów, jak również i szanse pozytywnych opinii od swoich klientów za to, że nie jesteśmy ospali technologicznie i na bieżąco korzystamy z dobroci oferowanych nam przez nowe możliwości. O popularności Pinteresta natomiast niech świadczy fakt, że do tej pory opublikowanych zostało już ponad 30 miliardów pinów. Nic więc dziwnego, że jeżeli zdecydował się już na współpracę z reklamodawcami, postawił od razu na nowoczesne możliwości reklamy. Czy możemy mówić już o tym, że promocja sklepu internetowego wkroczyła w nowy wymiar?

 

Źródło: http://evigo.pl/11121-pinterest-wprowadza-funkcje-rekomendowania-produktow/

Promocja sklepu internetowego na Pinterest
5 votes, 5.00 avg. rating (99% score)