Wyszukiwarki internetowe i klienci są coraz bardziej wyczuleni na rozpoznawanie i odrzucanie niechcianych treści reklamowych. Mimo to, wiele firm nadal stosuje przestarzałe techniki marketingowe , które zwykle są nieskuteczne, a w najgorszym razie mogą nawet zaszkodzić marce.

Poniżej przedstawiamy trzy najgorsze dla współczesnego otoczenia internetowego techniki marketingowe – oraz w jaki sposób można je zastąpić skutecznymi działaniami.

1. Komentarze na Blogach

Ta strategia polega na rozpowszechnianiu generowanych komentarzy zawierających linki do stron reklamowanych. Najczęściej ofiarami takich działań padają wpisy na blogach. Zwykle wykorzystuje się w tym celu specjalne oprogramowanie, które automatycznie spamuje tysiące blogów.

Bezpośrednie linkowanie w komentarzach bez dopisywania szerszych treści, jest jedną z najgorszych form reklamy internetowej, która w dodatku nie jest efektywna. Nawet jeśli proponowana treść zostanie wyświetlona na blogu, to w 99% przypadkach odbiorca nie wejdzie na linkowaną stronę. Większość platform blogowych oznacza takie wpisy tagiem “no follow”, przez co Google i inne wyszukiwarki internetowe omijają je podczas pozycjonowania strony.

Jak działać skutecznie?

Komentowanie na blogach nie jest dobrą techniką dla wzmacniania pozycji w wyszukiwarkach, ale może być świetnym narzędziem dla zdobywania konkretnych, zainteresowanych tematem klientów. Oto w jaki sposób tego dokonać:

1. Znajdź artykuł lub dyskusję na temat, który znasz dobrze.

2. Dodaj zawierający przydatne informacje komentarz, który jasno nawiązuje do treści dyskusji lub artykułu.

3. Załącz odpowiedni link na końcu wpisu.

Ludzie, którzy czytają komentarz nie mają żadnego powodu aby odwiedzić Twoją stronę, dlatego musisz im go dać. Pisząc dogłębny komentarz opisujący zagadnienie, pokażesz wysoki poziom swojej wiedzy i zbudujesz odpowiedni poziom zaufania.

Jeśli na końcu takiej wypowiedzi załączysz link, to spora liczba osób wejdzie na Twoją stronę pod wpływem ciekawości. Sporym błędem jest umieszczanie linka na górze wpisu, ponieważ daje to silny sygnał o komercjalnym charakterze dalszej treści.

2. Artykuły reklamowe

Rozpowszechnianie artykułów reklamowych polega na tworzeniu dziesiątek wersji tego samego tekstu i rozsyłaniu ich przy użyciu płatnych usług marketingowych. Z tego sposobu korzystali zapewne wszyscy specjaliści od marketingu internetowego.

Obecnie jednak ta metoda jest zdecydowanie przestarzała. Mechanizmy wyszukiwarek coraz lepiej radzą sobie z odnajdywaniem i odrzucaniem powielanych treści. Google, która jest najbardziej zaawansowana pod tym względem, używa specjalistycznych algorytmów jak Penguin dla wykluczenia treści o niskiej jakości. Wypuszczenie masy artykułów jednocześnie może co prawda spowodować skok statystyk, ale na dłuższą metę takie treści mogą się przyczynić do spadku rankingu strony w Google.

Jak działać skutecznie?

O wiele bardziej niż rozpowszechniać powielone treści opłaca się stworzyć teksty unikalne na poszczególne strony, dołączając przy tym linki do własnego sklepu.

Takie działanie jest bardziej pracochłonne, ale z pewnością przyniesie lepsze rezultaty w dłuższym okresie i pozwoli na skuteczne pozycjonowanie strony. Umieszczając przyzwoitej jakości teksty na wybranych stronach można również generować ruch, który pozwoli wyłapać zainteresowanych naszym towarem klientów.

3. Kiepski specjalista od SEO lub marketingu

Reklama i pozycjonowanie sklepu to pracochłonny proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy. Właśnie dlatego większość sprzedawców korzysta z usług agencji lub “wolnych strzelców”. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, trzeba jednak pamiętać o tym, że wybieranie najtańszej opcji w takim wypadku może zakończyć się katastrofą.

Niska jakość działań marketingowych, jak te wymienione powyżej, może spowodować utratę wiarygodności naszej marki i tym samym odpływ klientów. Późniejsze próby naprawienia takiego stanu rzeczy mogą okazać się bardzo trudne i kosztowne. Dlatego warto dokładnie sprawdzać referencje agencji lub pracownika i na bieżąco kontrolować wszystkie działania, jakie są podejmowane.

Jak działać skutecznie?

Oprócz kontrolowania firm outsourcingowych warto samemu zainteresować się tematyką marketingu i pozycjonowania, dzięki temu zyskamy wiedzę, która pozwoli nam na skuteczne planowanie i kontrolowanie działań. Oprócz tego trzeba pamiętać że:

1. Taka wiedza pozwoli nam lepiej poznać rynek i tym samym przyczyni się do lepszego prowadzenia sklepu internetowego.

2. Dzięki samodzielnym działaniom ograniczysz wydatki.

3. Sprawdzisz się lepiej niż 99% nisko wykwalifikowanych “specjalistów”.

Źródło: www.shopify.com
Trzy najgorsze techniki marketingowe dla sklepu internetowego. Jak uniknąć ich stosowania
3 votes, 5.00 avg. rating (99% score)