Baza adresów mailowych są podstawowym elementem niezbędnym do skutecznej realizacji strategii email marketing. Bardzo ważne jest zbudowanie listy adresów dobrej jakości, na której znajdą się klienci zainteresowani ofertą naszego sklepu. W przypadku wysyłania newsletterów, informacji o promocjach czy po prostu reklam, najważniejsze jest dotarcie nie do przypadkowej grupy, ale do jasno określonych odbiorców, którzy są zainteresowani naszą ofertą.
Istnieje kilka prostych i efektywnych sposobów na zbudowanie listy kontaktów emailowych. W każdym wypadku trzeba jednak pamiętać o odpowiednim dostosowaniu narzędzi do klientów.
Trzy sposoby na poszerzenie bazy adresów email prezentujemy poniżej.
- Umieść na stronie głównej swojego sklepu bezpośredni odsyłacz do newslettera, wraz z krótką informacją, co się w nim znajduje (ważne, żeby na początek zaoferować jakąś treść dodaną – promocję lub zniżkę). Upewnij się, że użytkownik zobaczy ją na pierwszej stronie, bez scrolowania. Generalna zasada mówi, że im mniej treści znajdzie się w komunikacie o newsletterze, tym więcej osób się do niego zapis
- Opinie przekazywane przez użytkowników są dobrym sposobem na poszerzenie listy mailingowej. Wykorzystaj osoby, które już są Twoimi klientami oferując im zniżkę, darmową próbkę, czy tworząc specjalny konkurs tylko dla subskrybentów. Jeśli oferta będzie naprawdę atrakcyjna, to możesz liczyć na to, że sami klienci będą polecać Twój sklep i namawiać znajomych do zostawienia swojego maila.
- Ludzie lubią czytać wiarygodne opinie innych użytkowników. Możesz wykorzystać pozostawione komentarze aby zyskać nowych klientów i subskrybentów. Najlepsze opinie powinny zawierać opis korzyści, jakie zyskał użytkownik po zapisaniu się do newslettera.
Trzeba pamiętać, że zdobycie adresów mailowych jest jedynie połową sukcesu. Oprócz tego trzeba zadbać o odpowiednie zbudowanie oferty dla subskrybentów i atrakcyjną formę newslettera – tylko w ten sposób nakłonimy klientów do ponownych zakupów.